رونمایی از یک طرح انتخاباتی

دفاع یک چهره اصولگرا از کمپین «مادران شریف» / هر دانشجوی دختر شریف، 10 فرزند بیاورد!

زهره الهیان، نماینده سابق تهران در مجلس که با توییت‌هایش خبرساز شده است از جزئیات کمپین پرحاشیه «مادران شریف» می گوید.

دفاع یک چهره اصولگرا از کمپین «مادران شریف» / هر دانشجوی دختر شریف، 10 فرزند بیاورد!

محورهای دفاع این چهره اصولگرا از کمپین فرزندآوری دانشجویان را اینجا بخوانید:

این دانشجویان عدد ١٠ فرزند را به عنوان یک نماد و شعار برای شکستن تابوی تک فرزندی انتخاب کرده اند چون به هر حال ممکن است هر کدام از آنها به دلایلی نتوانند این کار را انجام بدهند اما هدف جلب توجه به موضوع جمعیت بوده است.

آنها می‌دانند که اگر وضع همین‌طوری پیش برود تا ٣٠‌سال آینده جمعیت مولد قابل توجهی نخواهیم داشت. طبق یکی از سناریوهای بدبینانه سازمان بهداشت جهانی تا ٧٠ یا ٨٠‌سال آینده جمعیت ما ٣٩‌میلیون نفر خواهد بود که ٥٠درصدشان هم پیر و مسن خواهند بود.

در کشورهای اروپایی چهره‌های زن برجسته و تاثیرگذار چندین بچه دارند. همین خانم مرکل یا اشتون چون از حمایت برخوردار هستند، آمارها در این کشورها می‌گویند که تحصیلات و حضور اجتماعی مانعی برای فرزندآوری زنان نمی‌شود.

الان چندین‌سال است که طرح مرتبط با افزایش جمعیت و تعالی خانواده (سیاست های تشویقی و تسهیلات در باب فرزند آوری) در مجلس معطل مانده است و می‌گویند بار مالی دارد درحالی‌ که چه بار مالی از این طرح واجب‌تر است که با آینده کشور گره خورده؟

در حال حاضر ١٣ میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج هستند و برنامه مشخصی برای تسهیل ازدواج آنها ارایه نشده است و همین موضوع نشان از غفلت مسئولان در امور ازدواج و فرزندآوری دارد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حقگو
    0

    هروقت تونستین مثل کشورهای اروپایی برای هرفرزند حقوق ببندین وامکانات فراهم کنید یا حداقل مثل دوره شاه معدوم ارزونی بیارید نه پوشک صدهزارتومانی وویزیت صدهزارتومانی. انوقت از کمی جمعیت بترسید خانه از پای بست ویرانست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها