درخشش فتل در هوکن‌هایم در روز ناکامی بزرگان

با اینکه تا دیروز از گراندپری‌های اتریش و بریتانیا به عنوان پرهیجان‌ترین مسابقات امسال فرمول یک نام برده می‌شد اما گراندپری آلمان دیروز به اوج شگفتی تبدیل شد.

درخشش فتل در هوکن‌هایم در روز ناکامی بزرگان

گراندپری آلمان که دیروز در پیست مشهور هوکن‌هایم برگزار شد پرهیجان‌ترین و شگفت‌انگیزترین گراندپری امسال رقابتهای جهانی فرمول یک را رقم زد تا هواداران اتوموبیلرانی را ساعت‌ها پای تلویزیون میخکوب کند.

از شرایط بارانی و پیست خیس که باعث شد از همان آغاز همه چیز به آشوب کشیده شود گرفته تا تقسیم مقامهای اول تا سوم که هیچکس پیش از مسابقه قادر به پیش‌بینی‌اش نبود باعث شد یازدهمین مسابقه امسال فرمول یک به عنوان یکی از کلاسیک‌ ترین های تاریخ این رقابتها در کتابهای تاریخ ثبت شود. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به آنچه در این گراندپری استثنایی اتفاق افتاد:

تیم مرسدس به یادبود صد و بیست و پنجمین سال حضور این شرکت در رقابتهای اتوموبیلرانی همگی با لباس‌هایی به سبک و سیاق قدیمی در این مسابقه حضور یافتند. هوکنهایم از این گذشته دویستمین مسابقه تیم مرسدس در رقابتهای فرمول یک بود. کار برای مرسدس خیلی خوب پیش می‌رفت چرا که لوئیس همیلتون در رقابتهای تعیین خط، جایگاه اول را به خود اختصاص داده و هم‌تیمی‌اش والتری بوتاس در جایگاه سوم قرار گرفته بود.

اما انگار قرار بود این مسابقه برای مرسدس با وضعیتی بسیار بد به پایان برسد. بوتاس در جریان مسابقه دچار تصادف شده و همیلتون با اشتباهات متعدد نتیجه‌ای بسیار ضعیف به دست آورد.

مهمترین بحث پیش از شروع مسابقه اصلی این بود که آیا مکس فرستپن می‌تواند از لوئیس همیلتون که در جایگاه اول قرار داشت سبقت گرفته و در شرایط بارانی و پیست خیس، کنترل مسابقه را بدست بگیرد یا نه. اما راننده هلندی شروع بدی داشت و در بحبوحه آغاز مسابقه نتوانست انتظارها را برآورده کند.

اما فرستپن ناامید نشده و خود را از بدترین شرایط به بهترین موقعیت ممکن رسانده و در مقابل ارتش هواداران نارنجی‌پوش قهرمانی‌اش را جشن گرفت. بعد از پشت سر گذاشتن پنج پیت‌استاپ، فرستپن توانست برای هفتمین بار در حالیکه مسابقه‌ای را از خط اول شروع نکرده در آن به قهرمانی برسد. شادی هواداران نارنجی‌پوش هلندی برای قهرمانی فرستپن یکی از صحنه‌های زیبای این گراندپری بود.

پیچ شانزدهم پیست هوکنهایم که بسیار لغزنده به نظر می‌رسید به کنار رفتن شارل لکرک، لوئیس همیتلون، نیکو هالکن‌برگ و کارلوس ساینز از کوران رقابت دامن زد. لکرک بعد از کنار رفتن از مسابقه در این پیچ گفت آسفالت پیست در این پیچ بیش از حد لغزنده و بسیار خطرناک بوده است.

نیکو هالکنبرگ می‌توانست بعد از 10 سال برای اولین بار یکی از مقامهای اول تا سوم این گراندپری را به خود اختصاص دهد ولی پیچ شانزدهم پیست هوکنهایم امیدهای او را به ناامیدی تبدیل کرد.

اما دانیل کویات موفق شد برای اولین بار بعد از سال 2016 در یک گراندپری روی سکو رفته و یکی از مقامهای اول تا سوم را به خود اختصاص دهد. این دومین بار است که کوایت موفق می‌شود در رقابتهای فرمول یک روی سکو برود.

فراری به دلیل مشکلات مکانیکی در رقابتهای تعیین خط عملکرد بدی داشت و نتوانست نتیجه‌ای بهتر از Q2 بدست آورد. به همین خاطر بود که سباستین فتل، راننده آلمانی نام‌آشنای این تیم مجبور شود مسابقه را از آخرین جایگاه آغاز کند. دیگر راننده این تیم شارل لوکلرک هم مسابقه را از جایگاه دهم آغاز کرد.

ولی با وجود حادثه برای لوکلرک و بیرون رفتن او از دور مسابقه، فتل در این مسابقه بر خلاف گراندپری‌های قبلی که در آنها کم‌فروغ ظاهر شده بود، خوش درخشید و با اینکه در اوایل مسابقه در جایگاه بیستم قرار داشت موفق شد در نهایت مسابقه را به عنوان راننده دوم به پایان برساند.

در نهایت مکس فرستپن از ردبول مقام اول، سباستین فتل از آلمان مقام دوم و دانیل کویات از تیم تورو روسو مقام سوم گراندپری هوکن‌هایم را به خود اختصاص دادند. سه نفری که پیش از شروع مسابقه هیچکس پیش‌بینی نمی‌کرد آنها را روی سکوی قهرمانی این گراندپری ببیند.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها