وزارت بهداشت گفته گزارش تخلفات در تخصیص ارز دولتی به داروهای وارداتی را به رئیس جمهور می دهد

فساد در واردات دارو / چرا دستگاه قضایی در پرونده «امضاهای طلایی» ورود نمی کند؟

بررسی روند واردات دارو با ارز دولتی به کشور نشان می دهد که برخی امضاهای طلایی در رانت خواری در این حوزه نقش داشته است.

فساد در واردات دارو / چرا دستگاه قضایی در پرونده «امضاهای طلایی» ورود نمی کند؟

به گزارش خبر فوری ، درحالیکه بسیاری از داروهای موجود در سطح کشور تولید داخل است، برخی شرکت ها با استفاده از روابط پنهان، ارز دولتی گرفته اند تا همان داروها را از خارج کشور وارد کرده و سود ناشی از استفاده از ارز 4200تومانی را به جیب بزنند!

در همین رابطه قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای تحقیق و رسیدگی به تخلفات در حوزه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی خبر داده و گفته است که طبق تحقیقات به عمل آمده رانت‌های زیادی در مجموعه سازمان غذا و دارو اتفاق افتاده است به همین دلیل کمیته‌ای مشترک برای بررسی عملکرد این سازمان در حوزه تأمین دارو تشکیل شد.

وی افزودده است: در این جلسه حذف امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو و نظارت دقیق‌تر بر نحوه صدور مجوزها به صورت مفصل توسط نمایندگان مورد کنکاش قرار گرفت.

وزیر بهداشت: اگر داروی داخلی وجود داشته باشد و بتواند نیاز بازار داخل را برآورده کند، بنده با واردات آن به کشور به شدت برخورد می‌کنم

حرف و حدیث ها درباره پشت پرده مافیای واردات دارو فراوان است و برخی، صحبت از ردپای مسئولان سابق وزارت بهداشت می کنند که به عنوان مشاور، در برخی شرکت های واردکننده دارو عضویت داشته و احتمال سوءاستفاده از موقعیت آنها در صدور مجوز واردات دارو با ارز 4200 تومانی وجود دارد.

شاید برای همین است که وزیر بهداشت امروز گفته است که برای بررسی تک‌تک ارزهایی که به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داده‌ایم، اکیپ‌هایی گذاشتیم تا وضعیت آن‌ها را بررسی کنند که به محض آماده شدن نتایج، آن را به اطلاع رسانه‌ها، مردم و آقای رئیس‌جمهور خواهیم رساند.

نمکی این را هم اضافه کرده است که اگر داروی داخلی وجود داشته باشد و بتواند نیاز بازار داخل را برآورده کند، بنده با واردات آن به کشور به شدت برخورد می‌کنم.

با توجه به اینکه پیش از این دستگاه قضایی از رسانه ها خواسته بود با افشای مفاسد، به دستگاه قضا در برخورد با پرونده های فساد کمک کنند، انتظار می رود که قوه قضائیه با ورود به پرونده رانت خواری دارویی، مقابل جریاناتی که با تضعیف تولید داخلی، سعی می کنند با سلامت مردم بازی کرده و ارز دولتی را حیف و میل کنند، بایستد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    ما از هیچ کدام از شما اصلاح طلبان و پانزده خردادیها اطمینان نداریم تنها کسیکه با جدیت کارش را انجام می دهد رئیس قوه قضایی یعنی اقای رئیسی.رئیس محترم قوه قضائی میباشد این سید خیلی محترم است ولی شما خواب هستید یک دهکده هم نمی توانید اداره کنید ؟شما می خواهید کشور اداره کنید .فقط می توانید تعرفه پزشکان بالا ببرید یا قیمت دارو بس کنید بروی کنار کارا بدهید به کاردان

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      لطفا مشخص کنید چه کسانی از دولت فاسد نیست

  • arman
    0

    فقط دارو؟ شنا بگو کدوم ارگان فساد نیست . پرچمدارشونم شرکت نفت و پتروشیمیه

  • بینام
    0

    فقط رهبرعزیزدستوربفرمایندتامردم این مفسدان دولتی ومسولان مفسدرابه سزای اعمالشان برسانندوازکشوراخراجشان کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها