پنهان‌کاریِ حقوق مسئولان معنایی ندارد/ حقوق‌های نجومی و فسادها به دلیل رعایت نکردن قانون و پنهان‌کاری اتفاق افتاد

نماینده مردم اصفهان گفت: پنهان‌کاری در حقوق مسئولان معنایی ندارد و معضلاتی مانند حقوق نجومی و برخی فسادها به دلیل عدم عمل به قانون و پنهان‌کاری اتفاق افتاد.

پنهان‌کاریِ حقوق مسئولان معنایی ندارد/ حقوق‌های نجومی و فسادها به دلیل رعایت نکردن قانون و پنهان‌کاری اتفاق افتاد

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان با اشاره به سامانه شفافیت حقوق و مزایای مسئولان، اظهار کرد: طبق ماده 29 برنامه ششم توسعه باید شفاف‌سازی در نظام پرداخت کشور ایجاد شود.

وی افزود: در تمامی کشورهای دنیا، پرداخت حقوق مدیران دولتی مبنا داشته و شفاف است، چرا که پنهان‌کاری در حقوق مسئولان معنایی ندارد.

فولادگر تصریح کرد: معضلاتی مانند حقوق‌های نجومی و برخی فسادهایی که اخیرا صورت گرفت، به دلیل این است که بر مبنای قانون عمل نشده و پنهان‌کاری صورت گرفته است.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: قرار بود که دولت سال گذشته سامانه شفافیت حقوق و مزایای مسئولان را راه‌اندازی کند، اما متأسفانه تا امروز این مهم عملیاتی نشده است.

وی گفت: لازم است که پس از استقرار این سامانه قابلیت دسترسی آن برای عموم جامعه امکان‌پذیر باشد.

فولادگر تصریح کرد: طبق تبصره ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه، اگر مسئولی از ارائه اطلاعات خود در سامانه ممانعت کرد، این امر استنکاف از قانون طلقی شده و به مجازات‌هایی مانند انفصال از خدمت محکوم خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان افزود: امیدواریم که این سامانه در آخرین سال مجلس دهم راه‌اندازی شود که اگر مواردی مانند استنکاف و تخلف وجود داشت، بتوانیم آن را به قوه قضائیه اعلام کنیم تا مجازات‌های لازم پیش‌بینی شود.

وی در پایان گفت: طبق ماده 234 آئین‌نامه داخلی، مجلس می‌تواند استنکاف از این قانون را به صحن علنی بفرستد تا در قوه قضائیه خارج از نوبت بررسی شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها