گمانه‌زنی‌ها درباره رای دادگاه نجفی، در آستانه اعلام حکم

وکیل اولیای دم میترا استاد: خبر اعلام رضایت از نجفی صحت ندارد / مسعود استاد: توافقی در کار نیست / وکیل نجفی: برای مصالحه تلاش می‌کنیم

یکی از وکلای اولیای دم میترا استاد گفت که اعلام رضایت موکلانش صحت ندارد.

وکیل اولیای دم میترا استاد: خبر اعلام رضایت از نجفی صحت ندارد / مسعود استاد: توافقی در کار نیست / وکیل نجفی: برای مصالحه تلاش می‌کنیم

مسعود افرازه در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اعلام رضایت اولیای دم میترا استاد اظهار کرد: خبر اعلام رضایت خانواده استاد از نجفی صحت ندارد و شایعه است.

حمید گودرزی، وکیل مدافع نجفی گفته بود که برای رضایت تلاش کرده‌ایم ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

او در واکنش به خبر صدور حکم قصاص موکلش نیز گفت که صدور حکم قصاص بعید و دور از ذهن نیست.

وی همچنین امروز تاکید کرد که پس از التیام دردهای خانواده استاد، برای اخذ رضایت تلاش خود را خواهیم کرد. شاید منظور او، کوشش برای رضایت خانواده استاد، پس از اعلام حکم قصاص نجفی باشد.

واکنش داماد نجفی به شایعه رضایت خانواده میترا استاد نیز این بود که اظهارداشت: شایعه پخش شده را تایید یا تکذیب نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه منتظر صدور حکم هستیم، خاطرنشان کرد: همه تلاش‌مان را برای اخذ رضایت به کار می‌گیریم.

گفتنی است، ساعاتی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مسعود استاد برای دادن رضایت به نجفی مبلغ ۱۰میلیارد تومان از نجفی درخواست کرده است که مورد موافقت نجفی قرار گرفته است.

پیش از این یک سایت خبری از اعلام حکم قصاص نجفی خبرداده بود اما بعدا گفته شد، حکم او روز سه‌شنبه اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، میترا استاد - همسر دوم محمدعلی نجفی- شهردار سابق تهران صبح روز سه‌شنبه ۷ خردادماه با شلیک گلوله به قتل رسید. پس از انجام تحقیقات و شناسایی قاتل، نهایتاً عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد. نجفی انگیزه خود برای قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

۱۳ خردادماه کیفرخواست پرونده «محمدعلی نجفی» صادر شد.

سه جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شد.

طبق اعلام علی القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران، اتهامات محمدعلی نجفی «قتل عمد میترا استاد»، «حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز» و «ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی)» است.

در جریان دادگاه نجفی، گفتگویی میان نجفی و برادر همسرش خبرساز شد که حالا جزئیاتی تازه از آن منتشر شده است.

مسعود افرازه وکیل نجفی درباره گفت‌وگوی فیمابین محمدعلی نجفی و مسعود (برادر میترا) استاد در جلسه اول دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، گفت: آنچه فیمابین این دو نفر در جلسه دادگاه گذشت، این بود که مسعود استاد از محمدعلی نجفی پرسیده بود چرا خواهرم را کشتی و به قتل رساندی و چه دلیلی برای این موضوع داشتی؟ تنها این گفت‌وگو فیمابین دو نفر در دادگاه رد و بدل شد.

وی در خصوص اخبار منتشره مبنی بر مصالحه مسعود استاد با آقای نجفی در ازای دریافت مبلغ 10 میلیاردی گفت: برخی با استناد به عکس منتشر شده در دادگاه از لحظه گفت‌وگو بین مسعود استاد و محمدعلی نجفی این شایعات را مطرح کرده‌اند در حالی که این خبر نه تنها شایعه‌ای بی اساس و زاییده اذهان مرهوم برخی رسانه‌ها آن هم با اهدافی خاص است و قدر مسلم این حق را خواهیم داشت تا در صورت صلاحدید موکلین از ناشران این اخبار کذب شکایت کنیم.

وی افزود: شوربختانه حال روحی و روانی والدین مرحومه استاد هر لحظه بدتر از قبل شده و به جهت داغ فرزندشان گویی در یک دوزخ متمادی گرفتار شده‌اند لذا هیچ مذاکره‌ای هم گشوده نشده و فعلا افق روشنی هم در این خصوص متصور نیست. رضایت یا گذشتی هم در کار نیست.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • شعبانی
    0

    برادر میترا استاد اگه گذشت کند غیرت ندارد،همچین آدمی مثل نجفی باید اعدام شود

  • محسن خلیلی
    0

    سلام مدیر محترم به روحانی یا استاد ماست مالی بگید بیاد درستش کنه اون میتونه وصلش کنه به برجام.

  • فواد
    0

    هرکه خربزه خورده پای لرزش هم بشینه قصاص حق خانواده استاد است بنظرم خانواده استاد از حق شون نگذرند تا این تافته های جدا بافته از ملت کمی هم مزه نامردی و بی وجدانی رو بچشندفکر نکنند که زمین واسمان همه متعلق به انوها و توله هاشونه بدبخت خاکبرسر

  • م
    0

    حالم از اون کودنایی که همه چیز و حزبی وجناحی میبینن بهم میخوره

  • نون
    0

    تو متن پیام اشتباها مسعود افرازه رو وکیل نجفی اعلام کردین که غلط هست.

  • کاربر ناشناس
    0

    کسانیکه به این ازدواج رضایت دادند از اول متوجه شرایط سخت و تنش زا این ازدواج بودند و بعد از فهمیدن از اختلافات باز رضایت به جدایی ندادن و راهنمایی درست در این زمینه نکردن همه اینها خود نوعی فشار همه جانبه بوده و پایان تلخ.

  • محمد
    0

    کسانیکه با این شرایط موجب تشویق این خانم به این ازدواج شدند و جلویش را نگرفتند. و در این جریان یک نفر از بین رفت. مرگ یک نفر که سنی ازش گذشته چه تسکینی دارد ؟!شاید آن هم موجب آرامش کسانیکه میتوانست از اول جلوی این ازدواج را میگرفتند ، نمیشود. حتی بعد از آگاهی از درگیریها باید لااقل آن زمان از ادامه بی نتیجه جلوگیری میکردند. این کار آرامشی ندارد . بلکه.....

  • مهدی
    0

    آقای نجفی آدم ساکت و بی ازاری بوده این خانم یا دوروراش دونبال پست مقام پول بودن که با این روش هر مردی از راه بدرمیشه زندگی نجفی ازهم پاشیده باید هم زندگی براش بهت از این نمیشد چوب خدا صدا نداره خوشگلی قرارنیست مردکسی از راه بدر بکنی که کسی که مرد هست بدرمیشه مگه اخته باشه

  • حسین خدایی
    0

    این آقاسالیان مدیدی درمقام دروزارت بوده مرددنیادیده ای هست چطورممکنه دست به کشتن یه زن بکنه الله اعلم بطورقطع پشت سراین قتل رازهایی نهفته است که درسالیان بعدکه اطلاعات این داستان دیگه سوخته بشه با کناررفتن پرده هامردم متوجه پیچ پیچیده بودن این قتل خواهندشد این آقاهم دیگه تاریخ مصرفش تموم شده برای سیاسیون مهم نیست نتیجه چه بشه علی ایحال نظرمن قصاص بهترین وشایسته ترین حکمی هست که براش باید اجرابشه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها