کنترل قیمت مرغ در هفته آینده/ حج علت گرانی مرغ

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مولفه های مختلفی در افزایش قیمت و اقتصاد بازار موثر است که زنجیره وارند و فرآیند پیچیده ای دارند.

کنترل قیمت مرغ در هفته آینده/ حج علت گرانی مرغ

فرخ منش، مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با مشهد فوری افزود: مدیریت تنظیم بازار جهاد به عنوان یک اهرم وارد این عرصه می شود و باید توجه داشت که با کنترل یک مولفه درست نمی شود.

وی با تاکید بر تکمیل برنامه ریزی ذخایر استراتژیک استان، اعلام کرد: مجوز توزیع مرغ دولت ی را شرکت پشتیبانی امور دام گرفته و هفته آینده شاهد عرضه مرغ خواهیم بود.

وی تصریح کرد: استنباط این است که جهاد کشاورزی تامین کننده نهایی و عرضه سرشار در بازار نیست اما در موارد لزوم با ورود به بازار قیمت ها را تنظیم میکند.

فرخ منش با تاکید بر نقش حمایت از تولید کننده در کاهش قیمت ها؛ افزود: با توزیع مرغ در بازار موج مثبت ایجاد و قیمت ها کنترل خواهد شد اما در نهایت باید با حمایت مداوم از تولیدکنندگان بستر ثبات بازار را ایجاد کرد.

وی از مشارکت جهاد کشاورزی و شهرداری مشهد برای عرضه مستقیم کالا در بازارهای زنجیره ای خبر داد.

فرخ منش افزود: عرضه مستقیم کالا در بازارهای زنجیره ای علاوه بر حمایت از تولید کننده دست واسطه ها را کوتاه و بدون واسطه کنترل بازار محقق می شود.

وی درباره گرانی مرغ تاکید کرد: رویداد حج و برگزاری مجالس این آیین مذهبی افزایش تقاضا را در پی داشته که از علل گرانی مرغ است.

وی ابراز امیدواری کرد: طی هفته های آینده این گرانی مقطعی کنترل خواهد شد‌.

وی همچنین بر عرضه مرغ تولیدیِ، تولیدکنندگان داخلی در بازار تاکید و افزود: واردات کالا راهکار ما برای تنظیم بازار نبوده است.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها