رشد ۱۶.۱ درصدی تولید یخچال و فریزر/ تولید بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه کولر

براساس آمار معاونت طرح و برنام، در سه ماهه اول سال ۹۸، تولید یخچال، فریزر و کولر آبی رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند.

رشد ۱۶.۱ درصدی تولید یخچال و فریزر/ تولید بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه کولر

براساس آمار منتشرشده از سوی معاونت طرح و برنامه در سه ماهه اول سال ۹۸، ۱۷ کالای منتخب صنعتی توانستند از بین ۳۱ کالا نسبت به زمان مشابه رشد در تولید داشته باشند و در این میان کالا‌های مصرفی همچون یخچال، فریزر و کولر آبی افزایش رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند.

تولید تراکتور ۲۶.۸ درصد رشد نسبت به سه ماهه اول سال ۹۷ را در تولید پشت سر گذاشته است به طوری که تولید تراکتور به ۴ هزار و ۲۸۴ دستگاه رسیده است.

همچنین تولید روغن ساخته شده نباتی ۵.۴ درصد رشد داشته است این درحالی است که تولید آن درسال گذشته، ۳۲۷.۶ هزارتن بوده است و در سه ماهه اول سال به ۳۴۵.۲ هزارتن رسیده است.

دارو با رشد ۱۲.۶ درصدی با تولید ۹.۴ میلیارد عددی روبرو شد. همچنین تولید کارتن با رشد ۵۵.۷ درصدی از تولید ۱۲۱ هزار و ۴ هزارتن به ۱۸۹ هزارو یک تن رسیده است.

تولید نئوپان رشد ۲۹.۱ درصدی را پشت سرگذاشت و تولید خود را تا ۱۷۴ هزارو ۸ متر مکعب افزایش داد. فیبر ۳.۸ و پتروشیمی ۴.۹ درصد رشد را در تولید شامل خود کردند.

آمار‌ها نشان می‌دهد تولید نخ سیستم پنبه‌ای در سال گذشته ۴۸.۲ هزارتن بوده است که بیش از ۳.۳ درصد رشد داشته و تولید آن در سال ۹۸ به ۴۹.۸ هزارتن رسیده است.

براساس آمارارائه شده تولید کالا‌های منتخب صنعتی تولید نخ پلی استر ۲۶.۱ درصد رشد داشته و فرش ماشینی رشد ۸ درصدی را شاهد بود و تولید خود را به ۲۰ هزارو ۳۷۰ هزار متر مربع رسانده است.

سال گذشته انواع پاپوش ۲۹.۷ میلیون زوج تولید شده است که امسال نسبت به زمان مشابه رشد ۱.۳ درصدی را شاهد بود و تولید آن تا ۳۰ میلیون و یک هزار زوج افزایش یافته است.

یخچال و فریزر با رشد ۱۶.۱ درصد رشد تولید بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه را پشت سرگذاشته است.

کولرآبی با ۶.۲ درصد و تولید ۴۰۰ هزارو ۶ دستگاه و الکتروموتور با رشد ۹.۲ درصد و رساندن تولید به ۲۱۹ هزار و ۵ دستگاه و سیگارت با رشد ۳۳.۷ درصدی و تولید ۱۲.۷ میلیارد نخ در جدول کالا‌های منتخب صنعتی خودنمایی می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها