محمدی: به جای تبریک انتقاد می‌کنند

رییس انجمن وزنه‌برداری معلولان گفت: برای من جای تعجب و سوال است که دوستان به جای تبریک گفتن از عملکرد تیم انتقاد می‌کنند در حالی که تیم در وضعیتی قهرمان جهان شد که با شرایط سختگیرانه داوران مواجه بودند.

محمدی: به جای تبریک انتقاد می‌کنند

بابک محمدی در ارزیابی از عملکرد تیم وزنه‌برداری معلولان در قهرمانی جهانی نورسلطان قزاقستان و در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص افت رکورد وزنه‌برداران در این تورنمنت، افزود: سطح مسابقات جهانی به دلیل این که تمام ورزشکاران برای تکمیل ورودی‌ها و کسب سهمیه‌ها به میدان آمده بودند، بسیار بالا بود. ضمن این که باید بگویم در این دوره از مسابقات جهانی هیئت داوران و سیستم قضاوت بسیار سختگیرانه عمل کرد به طوری که در بعضی وزنها حتی برخی از وزنه‌برداران مطرح و رکورد دار دنیا از کسب مدال بازماندند یا اوت شدند.

وی گفت: هر مسابقه شرایط فنی و تدابیر خاص خود را نیاز دارد و هدف ما در این تورنمنت کسب مدال بود نه رکوردشکنی یا تکرار رکوردهای قبلی. برای من جای تعجب و سوال است که دوستان به جای تبریک گفتن به تیم وزنه‌برداری شروع به انتقاد می‌کنند. اگر کسی نسبت به عملکرد تیم انتقاد دارد بهتر است نظر کارشناسی ارائه بدهد و با اسناد و مدارک صحبت کند نه این که براساس رکوردهای قبلی که تیم در مسابقات جهانی مکزیک، قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ژاپن و بازیهای پاراآسیایی جاکارتا کسب کرده وضعیت تیم را مورد ارزیابی قرار دهد.

رییس انجمن وزنه‌برداری معلولان خاطرنشان کرد: در این دوره ما برخلاف مسابقات جهانی قبلی در شرایطی قهرمان جهان شدیم که با ۹ ورزشکار موفق به کسب ۳طلا، ۳ نقره و یک برنز شدیم و اوتی هم نداشتیم، در حالی که در مسابقات جهانی مکزیک با ۱۴ وزنه بردار اعزامی موفق به کسب ۳ طلا، ۴ نقره و یک برنز شدیم و دو نقر هم اوتی داشتیم.

محمدی همچنین در خصوص عملکرد سیامند رحمان و اینکه چرا نتوانست رکورد خود را در مسابقات جهانی قزاقستان تکرار کند، اظهار کرد: قرار نبود سیامند رحمان رکوردی را که در پارالمپیک ریو زده بود در اینجا تکرار کند و یا ارتقاء ببخشد. زیرا ما قصد آسیب زدن به او را نداشتیم. هدف کسب مدال طلا بود که وی توانست با رکورد کمتر به این هدف دست پیدا کند.

وی ادامه داد: من اعتقادی به افت رکورد وزنه برداران در این دوره از مسابقات جهانی ندارم زیرا ما در وضعیتی قهرمان جهان شدیم که با شرایط سختگیرانه داوران مواجه بودیم و اکثر قهرمانان دنیا اوت شدند. در حالی که وزنه‌برداران ما توانستند حتی در این شرایط جایگاه قهرمانی خود را حفظ کنند و بهترین عملکرد را داشته باشند. به هر صورت معتقدم تغییر در کادر فنی نه تنها مانع رشد ملی‌پوشان نشده است بلکه با تغییر اوزان در برخی وزنها حتی ارتقاء رکورد نیز داشتیم.

رییس انجمن وزنه برداری معلولان در پایان خاطرنشان کرد: هیچ جای نگرانی برای آینده تیم وزنه‌برداری معلولان وجود ندارد و سعی ما بر این است که با برپایی منظم اردوها تیم را برای مسابقات بعدی آماده کنیم تا بهترین نتیجه را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کنیم.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها