نظری‌افشار: برای تیم ملی والیبال حاشیه‌ درست نکنیم

ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال ایران از برخی حاشیه سازی‌های صورت گرفته برای تیم ملی ایران پس از کسب مقام پنجم در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ گله کرد.

نظری‌افشار: برای تیم ملی والیبال حاشیه‌ درست نکنیم

فرهاد نظری افشار درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ توضیح داد: بازیکنان و تیم ملی ایران در بازی‌های دور مقدماتی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و دور از انتظار و فوق‌العاده نتیجه گرفتند، اما در دور دوم که به میزبانی شیکاگو بود تعدادی از بازیکنان را می‌دیدیم که مصدومیت‌هایی دارند و نمی‌توانند با توان کامل بازی کنند. در دور مقدماتی این مصدومیت‌ها وجود نداشت و انگیزه‌ها هم بسیار بالا بود که باعث شد آن نتایج فوق‌العاده کسب شود.

او ادامه داد: در فینال اما به نظرم این مصدومیت‌ها، گاها از پیش برنده دانستن ایران میان برخی بازیکنان و تا حدودی هم بدشانسی،‌ باعث شد که تیم ملی نتواند نتایج مطلوب را کسب کند. اگر شرایط مثل دور مقدماتی پیش می‌رفت و اندکی خوش شانس بودیم، چه بسا ما فینالیست این رقابت‌ها می‌شدیم چون تیم ملی ایران توانایی شکست همه این تیم‌ها را داشت. با این حال عملکرد بازیکنان خوب بود و باید به آن‌ها خسته نباشید بگوییم.

ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال ایران درباره انتقادها از عملکرد تیم ملی والیبال نیز گفت: در هر کاری و تیمی ایرادهایی وجود دارد که امری طبیعی است و نمی‌توان گفت یک تیم یا کار، ایرادی ندارد. شاید تیم ما اشتباهاتی داشت اما دوستان نباید منتظر بمانند که تا یک اشتباه کوچک پیش آمد کل عملکرد تیم را زیر سوال ببرند. نباید تیم را تخریب کرد چون مسابقات مهم‌تر مانند انتخابی المپیک و خود بازی‌های المپیک پیش رو هستند. باید از تیم حمایت کرد.

او ادامه داد: در مسابقات لیگ ملت‌ها خیلی از تیم‌ها جوانگرایی کرده بودند بدون اینکه بدنه اصلی تیمشان بهم بریزد و گاها به بازیکنان اصلی خود که مصدومیتی داشتند و نیاز به ریکاوری آن‌ها بود، استراحت دادند. تیم ما با همه توان خود در این رقابت‌ها حاضر شد و عملکرد خوبی هم داشت؛ تیمی که با حضور در این مسابقات جای مسابقات تدارکاتی را پر کرد. تیم ملی والیبال با عملکرد خوب خود انتطارات را بالاتر برد و الان نباید این تیم را تخریب کرد. اگر هم کمی خوش‌ شانس‌تر بودیم قطعا می‌توانستیم نتیجه بهتری را کسب کنیم، هرچند که به نظر من این نتیجه هم کاملا قابل قبول است و باید به بازیکنان خسته نباشید گفت.

ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: با بدشانسی‌هایی که پیش آمد به جمع چهار تیم نرسیدیم اما نباید الآن دوستان تیم را تخریب کنند. تنها نیاز تیم داشتن تمرکز است که باید این اجازه را به تیم بدهیم تا با آرامش خاطر عازم مسابقات مهم پیش رو مانند انتخابی المپیک شود.

نظری‌افشار با انتقاد از برخی برنامه‌های تلویزیونی به دلیل حاشیه سازی برای تیم ملی و خصوصا سعید معروف، گفت: من برای همه گزارشگران، خبرنگاران و جامعه رسانه احترام خاصی قائل هستم، اما الان از برخی افراد گله دارم و باید به یکسری از دوستان گوشزد کرد که زندگی شخصی افراد به خودشان مربوط است و نباید در آن دخالت کرد. بازیکنانی چون سعید معروف هم به قدری حرفه‌ای هستند که بدن خود را که سال‌ها برای ساختن آن زحمت کشیده‌اند، در یک هفته خراب نکنند. آن هم در زمانی که مسابقات به این اندازه فشرده است. البته من به سعید و خوشخبر گفتم که بهتر است نسبت به این اتفاقات بی‌تفاوت باشند اما همانطور که دیدید کاپیتان تیم ملی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و همین حواشی کوچک است که تمرکز تیم ملی را بهم می‌زند. امیدوارم دیگر در این روزهای حساس، شاهد حاشیه سازی برای تیم ملی نباشیم.

او در مورد بازگشت دوباره شهرام محمودی به اردوها و ترکیب تیم ملی والیبال گفت: شهرام بعد از مدت‌ها دوری به ترکیب تیم ملی بازگشته است، اما او قابلیت‌های زیادی دارد و تکنیکش در حمله ویژگی‌های خاصی دارد که او را با امیر غفور متمایز می‌کند. الان غفور و شهرام هر دو باتجربه هستند و ترکیب این دو بازیکن فوق العاده برای هر تیمی کار را سخت می‌کند. امیدوارم ترکیب بسیار خوب غفور و محمودی ایران را مقابل رقبا به نتیجه برساند. البته جا دارد از بازیکنان جوان و با استعداد نیز تشکر کنم که در آن سطح بالای مسابقات برای تیم ملی ایران خوب کار کردند.

ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال درباره دو بازی دوستانه ایران با بلغارستان پیش از حضور در بازی‌های انتخابی المپیک، نیز گفت: وجود بازی تدارکاتی می‌تواند به تیم ملی کمک کند تا در شرایط مسابقه قرار بگیرد. از نظر من نباید در این دو دیدار ترس از مصدمیت داشت و باید با ترکیب اصلی به میدان رفت تا بازیکنان جدید اضافه شده به تیم هم شرایط مسابقه را پیدا کنند. بلغارستان تیم خوبی است و می‌تواند رقیب خوبی برای یک بازی تدارکاتی باشد.

نظری‌افشار در پایان و در پاسخ به این سوال که‌ آیا از تیم ملی ایران می توان انتظار کسب سهمیه المپیک در روسیه را داشت؟ اظهار کرد: این خود بازیکنان بودند که با عملکرد درخشان انتظارات را از تیم ملی بالا بردند. وقتی تیم ملی ایران شرایط خوبی دارد، چرا نباید این انتظار را داشت. ما تیم خوبی داریم که توانایی شکست این رقبا را دارد، اما باید حمایت شود. امیدوارم همه اهالی والیبال به صورت یک دست از این تیم حمایت کنند تا بهترین نتیجه را برای ۸۵ میلیون جمعیت کسب کند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها