برمجمع انتخابی هیات پرحاشیه خراسان رضوی در مردادماه

سرپرست هيات بدنسازي و پرورش‌اندام خراسان رضوي گفت: مجمع انتخابي هيات به دليل سفر رياست فدراسيون به تعويق افتاد و پس از بازگشت پورعلي‌فرد در اولين فرصت در مرداد ماه برگزار خواهد شد.

برمجمع انتخابی هیات پرحاشیه خراسان رضوی در مردادماه

مسابقات تك حركت ليفت بدون لوازم باشگاه‌هاي خراسان رضوي كه در زير مجموعه پاورليفتينگ هيات بدنسازي و پرورش‌اندام قرار دارد، روز گذشته در مشهد به پايان رسيد. در اين دوره از مسابقات 108 ورزشكار در قالب 16 تيم از 9 شهرستان استان در چهار رده سني با يكدیگر به رقابت پرداختند. نفرات برتر اين دوره از مسابقات با نظر كميته فني به مسابقات قهرماني كشور كه در 14 مردادماه در قم برگزار مي‎‌شود، شركت خواهندكرد.

در رده سني نوجوانان، باشگاه تپش، بهراد و هيات قوچان، در رده سني جوانان، باشگاه تپش، بهراد و هيات سبزوار، در رده سني بزرگسلان، باشگاه تپش، هيات تربت‌حيدريه و آريا تن و در رده سني پيشكسوتان، باشگاه اميد آزادشهر، هيات قوچان و هيات تايباد به ترتيب مقام‌هاي اول تا سوم را از آن خود كردند.

سروش پور‌آزاد در خصوص عدم برگزاري مجمع انتخابي هيات بدنسازي و پرورش‌اندام خراسان رضوي اظهار كرد: مجمع انتخابي به دليل سفر رييس فدراسيون به تعويق افتاد. پورعلي‌فرد به همراه تيم ملي به مسابقات آسيايي كه در چين برگزار مي‌شود، رفته و تا هشتم مرداد ماه باز خواهدگشت. پس از بازگشت پورعلي‎‌فرد، با او ارتباط خواهيم گرفت و ظرف يك الي دو هفته ديگر مجمع انتخابي را برگزار خواهيم كرد. تعويق مجمع انتخابي در ليست كانديداها و اعضاي مجمع تغييراتي ايجاد نكرده‌است.

وي در مورد ساير فعاليت‌هاي شكل گرفته در هيات بدنسازي و پرورش‌اندام خراسان رضوي تصريح كرد: هقته گذشته مسابقات مچ‌اندازي قهرماني استان را برگزار كرديم. يك تيم 25 تا 30 نفره از استان انتخاب شده و در 8 مرداد ماه به مسابقات قهرماني باشگاه‌هاي كشور در شاهرود اعزام خواهندشد. در اواخر اين ماه نيز مسابقات پاورليفتينگ استان را برگزار خواهيم كرد و مسابقات بدنسازي و پرورش‌اندام نيز با توجه به عقب افتادن تاريخ انتخابي تيم ملي، در چهارم و پنجم مهرماه برگزار خواهدشد.

سرپرست هيات بدنسازي و پرورش‌اندام خراسان رضوي در خصوص وضعيت بانوان در اين رشته ورزشي خاطرنشان كرد: در پاورليفتينگ، بدنسازي و پرورش‌اندام، بخش بانوان فعاليتي ندارد. بانوان فقط در حوزه مچ‌اندازي فعاليت دارند كه به دليل يك سري از محدوديت‌ها فعاليت‌هاي گسترده‌اي در استان شكل نگرفته است. چهار يا پنج قهرمان كشور در اين بخش داريم كه در مسابقات نيز حضور پيدا مي‌كنند. انجام آزمايشي مانند تراكم استخوان و دريافت رضايت‌نامه محضري براي ورزشكاران مقداري هزينه‌بر است. پرداخت هزينه‌اي نزديك به 300 تا 400 هزار تومان فقط براي مجوز حضور در مسابقات، از رغبت ورزشكاران براي حضوري گسترده در اين عرصه كاسته است.

پورآزاد ادامه داد: به دنبال ايجاد تفاهم‌نامه‌اي ميان هيات استان و چندين آزمايشگاه هستيم تا براي ورزشكاران مقداري تخفيف بگيريم تا بانوان هزينه‌اي بابت آزمايش‌ها پرداخت نكنند. از سوي ديگر تاكنون مربي رسمي خانم در خراسان رضوي نداشته‌ايم. از اين بابت نيز در استان كمي دست‌مان بسته بود. ماه گذشته، شميم يعقوبيان‌فر يكي از قهرمانان‌ خراسانی در بخش بانوان را به دوره مربي‌گري در تهران اعزام كرديم كه اين دوره را با موفقيت طي كرد و انشاالله از اين پس در زمينه پرورش مربي دست‌مان نسبت به گذشته بازتر خواهدبود. همچنين به كمك يعقوبيان‌فر در نظر داريم يك آكادمي مچ‌اندازي در خراسان رضوي ويژه بانوان افتتاح كنيم.

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها