محمد علی الحوثی: آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران عقب‌نشینی کرده است

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن با اشاره به اینکه ایران با یمن تفاوت دارد، تأکید کرد که هیچ کشور عربی خلیج فارس جرأت نخواهد کرد توقیف نفتکش انگلیسی توسط تهران را محکوم کند.

محمد علی الحوثی: آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران عقب‌نشینی کرده است

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن تأکید کرد که این کشور به تنهایی، با «طوفان» ائتلاف متجاوز سعودی مقابله خواهد کرد.

منظور الحوثی، مداخله نظامی سعودی در یمن در 6 فروردین 1394 است که با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات «طوفان قاطعیت » آغاز شد و بعدها با نام عملیات «احیای امید» ادامه یافت؛ این جنگ تا کنون هزاران کشته و زخمی در یمن داشته است.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در صفحه توئیتر خود تأکید کرد که توقیف نفتکش (انگلیسی) توسط جمهوری اسلامی ایران با گفت‌وگوی آمریکایی پاسخ داده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که هیچ کشور عربی حاضر در حاشیه خلیج فارس «جرأت نخواهد کرد که توقیف این کشتی‌ها را محکوم کند».

نیروی دریایی انگلیس 13 تیر ماه گذشته، نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بود، توقیف کرد. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشت.

پس از این اقدام بود که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه 28 تیر ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «stena impero» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

الحوثی درباره ائتلاف موسوم «ائتلاف نظامی اسلامی» که توسط عربستان سعودی تشکیل شد، تأکید کرد این ائتلاف نیز هیچ موضعگیری ندارد و همچنان سکوت خواهد کرد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان 24 آذر ماه 1394 در ریاض از تشکیل «ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم»، خبر داد.

به ادعای بن سلمان، 34 کشور در این ائتلاف نظامی مشارکت دارند و 10 کشور خارج از ائتلاف نیز از آن حمایت می کنند. ایران، عمان، عراق، سوریه و الجزایر در این ائتلاف حضور نداشتند.

الحوثی در یک توئیت دیگر تأکید کرد که آمریکا در قبال ایران عقب‌نشینی کرده است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا برای سفر به تهران ، خطاب به این مسئول آمریکا گفت که جمهوری اسلامی ایران با جمهوری یمن تفاوت دارد.

منظور الحوثی، وابستگی دولت یمن و «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به آمریکا و دنباله‌روی وی از این کشور است.

پامپئو شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) گفت که «اگر ضرورت داشته باشد، با کمال میل به آنجا (ایران) می‌روم. دوست دارم فرصتی باشد و [به ایران] بروم».

پامپئو در حالی از گفت‌وگو با مردم ایران سخن گفته که دولت آمریکا توهین‌آمیزترین الفاظ و سیاست‌ها علیه ملت ایران را با پرده‌پوشی‌های کمتر نسبت به دولت‌های قبلی در صدر سیاست‌های خود قرار داده است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها