افزایش ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی خبر داد و گفت: ارزش افزوده اموال صندوق ذخیره فرهنگیان برای ۷۰۰ هزار معلم عضو این صندوق محاسبه و پرداخت خواهد شد.

افزایش ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است و از نیمه شهریور ماه آن را اجرا می‌کنیم، رتبه‌بندی در این مرحله شامل حال تمام معلمان می‌شود.

وی افزود: بین 400، 500 و 600 هزار تومان با اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی به حقوق معلمان اضافه می‌شود و افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در جوار حرم رضوی در مشهد 29 مدرسه داریم و به دلیل اینکه بافت آنجا تجاری و اقامتی شده است، این مدارس برای دانش‌آموزان کاربرد ندارند، گفت: در آنجا برای 31 استان کشور به روش سهامدار پروژه 31 مرکز هتل اقامتی برای معلمان ایجاد خواهیم کرد و زمین به‌صورت رایگان به معلمان متناسب با سهمی که دریافت می‌کنند و بانک‌ها هم همراهی دارند، اختصاص می‌یابد یعنی آنها باید سهام پروژه بخرند و این می‌تواند کار بزرگی برای معلمان باشد.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان به آرامش رسیده است، عنوان‌کرد: رقم پرداختی بازنشستگی 15 تا 20 میلیون تومان شده است و این صندوق با افتتاح برخی پروژه‌ها تا سال 1400 به 5 هزار میلیارد تومان سود می‌رسد و سال گذشته 620 میلیارد تومان بود همچنین ارزش افزوده اموال صندوق ذخیره باید برای معلمان کل کشور که عضو آن هستند و بیش از 700 هزار نفر می‌شوند، محاسبه شود و این یک کار بزرگ برای معلمان کشور است و من گفته‌ام که ان‌شاءالله به زودی انجام می‌شود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها