پای ترامپ به ماجرای بازداشت خواننده سیاه پوست آمریکایی در سوئد باز شد

ترامپ برای سوئدی ها خط و نشان کشید: «راکی» را آزاد کنید

رئیس‌جمهور آمریکا در دو پیام توییتری به شدت از سوئد و نخست‌وزیر این کشور به دلیل بازداشت یک خواننده سیاه‌پوست آمریکایی به اتهام ضرب و شتم انتقاد کرده و خواستار آزادی او شده است.

ترامپ برای سوئدی ها خط و نشان کشید: «راکی» را آزاد کنید

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا صبح امروز جمعه (به وقت تهران ) در پیام‌های توییتری به نخست‌وزیر سوئد و دولت او به دلیل ادامه بازداشت یک خواننده آمریکایی در این کشور اروپایی تاخته است و این پیام‌ها واکنش سخنگوی نخست‌وزیر سوئد را در پی داشته است.

دونالد ترامپ که هفته گذشته در اظهاراتی گفته بود برای آزادی «راکیم میرز» خواننده سیاه پوست معروف آمریکایی معروف به «اِیسَپ راکی» در سوئد با «استفان لوفن» نخست‌وزیر این کشور صحبت کرده است، امروز جمعه از سوئدی‌ها به دلیل آزاد نکردن این هنرپیشه آمریکایی به شدت انتقاد کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز در اولین پیام خود نوشت: « اِیسَپ راکی را آزاد کنید. ما کارهای زیادی برای سوئد انجام می‌دهیم اما اینطور به نظر می‌رسد که به نظر می‌رسد که برعکس آن برای ما صادق است (سوئد کاری برای آمریکا انجام نمی‌دهد). سوئد باید تمرکزش را روی مشکلات واقعی جرایم در این کشور بگذارد».

وی افزود: «از استفان لوفن نخست‌وزیر سوئد به دلیل اینکه قادر نیست اقدامی (برای آزادی خواننده آمریکایی) انجام دهد، بسیار ناامید شدم. سوئد آمریکایی‌های آفریقایی تبار در ایالات متحده را ناامید کرده است. من نوارهای (درگیری منجر به بازداشت) ایسپ راکی را دیدم، افراد دردسرسازی او را دنبال کرده و مورد آزار قرار داده بودند. با آمریکایی‌ها منصفانه رفتار کنید».

رئیس‌جمهور آمریکا در انتهای هر دو پیام توییتری امروز خود از هشتگ «راکی را آزاد کنید» استفاده کرده است.

سخنگوی نخست‌وزیر سوئد در واکنش به این اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، نظام قضایی سوئد و دادستان‌ها و دادگاه‌ها در این کشور مستقل هستند و دولت سوئد اجازه دخالت در روند قضایی را ندارند و همگان در برابر قانون برابر هستند..

راکیم میرز (اِیسَپ راکی) سوم جولای (۱۲ تیرماه) بعد از یک درگیری و ضرب و شتم در استکهلم بازداشت شد و مسئولان قضایی در سوئد او را به اتهام درگیری منجر به آسیب فیزیکی ببازداشت کردند.

قرار است این تبعه آمریکایی تا زمان برگزاری دادگاهش در بازداشتگاه بماند تا روند قضایی پیگیری اتهامش انجام شود.

«دنیل سونسون» دادستان مسئول این پرونده اعلام کرد که او تاکنون هیچ صحبتی با نمایندگان دولت سوئد یا کاخ سفید در خصوص این پرونده نداشته است.

اِیسَپ راکی ضمن رد اتهامات وارده مدعی شده است که درگیری او و دو همراهش با چند نفر دیگر در استکهلم، «دفاع از خود» بوده است.

دادستان سوئدی مسئول تحقیق درباره این پرونده ضمن دفاع از ادامه بازداشت راکی و دو همراهش گفت: «واضح است که اگر این مظنونان آزاد شوند، خطر خروج آنها از کشور (سوئد) وجود دارد».

در روزهای گذشته تعدادی ازسلبریتی‌های آمریکایی حامی ترامپ از قبیل «کانیا وست» و همسرش «کیم کارداشیان»، آزادی فوری اِیسَپ راکی را خواستار شده بودند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها