سال سیاه سباستین فتل در پیست‌های آسفالت

اشپورت‌1 در آستانه دور جدید فرمول یک در پیست هوکن‌هایم آلمان به بررسی اشتباهات سباستین فتل، راننده آلمانی فرمول یک در یک سال گذشته پرداخت.

سال سیاه سباستین فتل در پیست‌های آسفالت

سباستین فتل در حالی برای بازگشت به پیست هوکن‌هایم در کشورش آلمان و کسب موفقیت در این پیست که برای او کاملا آشنا است آماده شده که او سال گذشته با یک اشتباه عجیب، درحالی که پیروزی‌اش در این پیست قطعی به نظر می‌رسید، پیروزی را با خروج از پیست و آرام گرفتن اتوموبیلش در شانه سنگریزه‌ای کنار پیست عوض کرد.

بعد از آن بود که رهبری فتل در جدول رقابتهای جهانی فرمول یک از دست رفت و او با چندین بدشانسی پیاپی در جدول رقابتها عقب‌تر و عقب‌تر رفت. آن حادثه به نوعی به نقطه‌عطفی در کارنامه اتوموبیلرانی فتل تبدیل شد. اشتباهات و ناکامی‌های فتل در سال گذشته بعضاً به دلیل اشتباهات تکنولوژیک و بعضاً به دلیل اشتباهات فردی او بوده. ناکامی‌هایی که برای تیم او فراری به بهای از دست دادن امتیازات و جامهای قهرمانی تمام شده است.

فصل 2018 برای فتل با ناکامی در فرانسه آغاز شد. فتل که مسابقه را از جایگاه سوم آغاز کرده بود در اولین پیچ با والتری بوتاس برخورد کرد و در انتهای جدول مسابقه قرار گرفت. اگر این تصادف نبود فتل دست‌کم می‌توانست مقام سوم مسابقه را به خود اختصاص دهد. همیتلون در این مسابقه به پیروزی رسید.

بزرگترین ناکامی فتل در سال گذشته همانطور که اشاره شد در گراندپری آلمان و در پیست هوکن‌هایم اتفاق افتاد. فتل در حالی که پیشتاز مسابقه بود از پیست خارج شده و به دیواره کناری برخورد کرد. به این ترتیب فتل 25 امتیاز حساس که در صورت قهرمانی در این مسابقه بدست می‌آورد را از دست داد.

در گراندپری ایتالیا در خانه فراری هم فتل با ماشین همیلتون برخورد کرد. فتل که پیش از این برخورد حتی می‌توانست از کیمی رایکونن سبقت گرفته و قهرمان این مسابقه شود به دلیل این برخورد رتبه چهارم را بدست آورد. همیتلون هم در نهایت با وجود برخورد فتل به او موفق شد مقام هفتم را بدست آورد.

در ژاپن، فتل در تنها دور سریع خود دچار اشتباه شد و به همین دلیل مسابقه را از جایگاه هشتم آغاز کرد. فتل در جریان مسابقه هم با فرستپن برخوردکرد و مقامی بهتر از ششمی بدست نیاورد. این در حالی است که او می‌توانست در این گراندپری به مقام سوم مسابقه دست یابد.

در سنگاپور، همان ابتدای مسابقه تصادفی رخ داد که فتل، فرستپن و رایکونن در آن درگیر بودند. مسابقه برای این سه نفر در همان جا به پایان رسید و همیلتون به راحتی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. بیشتر ناظرین معتقدند مقصر این سانحه فتل بوده و علت چیزی نبوده جز تلاش حریصانه او برای از سدت ندادن جایگاه خود که آن را در خطر می‌دید.

فتل در گراندپری آستین هم کمی بعد از شروع مسابقه با ریکاردو تصادف کرد و در قعر جدول مسابقه قرار گرفت. فتل البته با تلاش بسیار خود را به جایگاه چهارم رساند.

فتل و فراری در سال 2018 رویهم‌رفته 96 امتیاز را به راحتی و به دلیل اشتباهات و اتفاقات در حین مسابقات از دست داده‌اند. امتیازهایی که اگر از دست نرفته بود فتل حالا با 26 امتیاز بیشتر از همیلتون صدرنشین بلامنازع رقابتهای جهانی فرمول یک بود.

فتل و فراری از فردا در گراندپری آلمان بار دیگر شانس خود را برای به فراموش سپردن این سال پراشتباه خواهند آزمود. رقابتهای تعیین جایگاه گراندپری آلمان در پیست هوکنهایم فردا و مسابقه اصلی گراندپری یکشنبه پس‌فردا برگزار خواهد شد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها