نقدینگی و مواد اولیه از چالش های پیش روی صنعت پوشاک/ برخورد با پوشاک قاچاق زمینه ساز رونق تولید

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک گفت:برخورد سازمان تعزیرات با فروش محصولات برند‌های خارجی، عاملی برای رونق بازار پوشاک ایرانی است.

نقدینگی و مواد اولیه از چالش های پیش روی صنعت پوشاک/ برخورد با پوشاک قاچاق زمینه ساز رونق تولید

بهرام شهریاری نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره مشکلات صنعت پوشاک تصریح کرد: نقدینگی و تامین مواد اولیه از مهمترین چالش های پیش روی صنعت پوشاک به شمار می روند که البته این مشکلات در سایر صنایع هم وجود دارد.

وی افزود: همچنین تداخل فعالیت‌های صنفی از مشکلات عمده صنعت پوشاک است. اگر ضوابط مربوط به این صنعت در یک گروه کارشناسی بررسی و تنظیم شود، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

علی عوض پور، دبیرکل اتاق اضناف در این باره گفت: ما قبول داریم که اصلاحاتی باید در قوانین صنفی صورت گیرد و در حال حاضر نیز در صنوف مختلف بررسی‌هایی در حال انجام است و ما هم پیگیری می‌کنیم که بررسی‌های تشکل‌های تخصصی زودتر به نتیجه برسد.

دبیرکل اتاق اصناف افزود: باوجود اینکه مسئولان همواره بر لزوم حمایت از تولید و صادرات پوشاک تاکید کرده اند، اما در عمل ما شاهد کمک واقعی و موثری نبوده ایم.

در ادامه شهریاری با استقبال از برخورد جدی با فروشگاه‌های عرضه کننده پوشاک خارجی، ابراز امیدواری کرد که این روند با جدیت بیشتری ادامه یابد.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک گفت: با این برخورد‌ها اکنون ما شاهدیم تمام فروشگاه‌هایی که برند‌های خارجی می‌فروختند، به عرضه تولیدات ایرانی روی آورده اند، اما همچنان در برخی فروشگاه‌ها پوشاک خارجی به فروش می‌رسد که مشخص است از طریق قاچاق وارد می‌شوند.

عوض پور نیز با قدردانی از فعالیت تعزیرات در این زمینه گفت: اصناف نیز همکاری خوبی داشتند، اما هنوز هم برخی از آن‌ها مقاومت می‌کنند و باید نظارت‌ها و بازرسی‌های اصناف نیز ادامه یابد و نظارت بر فروشگاه‌های دارای مجوز بیشتر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها