قارداشی: با حمایتها کمبود بودجه را جبران کردیم

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: آمادگی برگزاری مسابقات بین‌المللی در رده سنی نوجوانان و جوانان را در شهرستان آبادان، در یک مناسبت بزرگ ملی مذهبی و در یک فصل مناسب و خوب از نظر آب و هوایی را داریم.

قارداشی: با حمایتها کمبود بودجه را جبران کردیم

مهرداد علی قارداشی در حاشیه مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز جام شهدای اروند که از امروز در آبادان آغاز ‌شده است، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جا دارد از امام جمعه ورزش‌دوست شهرستان آبادان و عوامل هیات تنیس روی میز خوزستان و همچنین منطقه آزاد اروند بابت برگزاری این رقابت‌ها قدردانی کنم. این مسابقات به مناسبت چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه در کشور است و این که به هر بهانه و دلیلی بتوان جوانان و نوجوانان را دور هم جمع کرد و یک شور و نشاط و یک رقابت سالم ایجاد کرد، آن روز یک روز فرخنده و خوبی برای جوانان کشور، ورزش و به ویژه رشته تنیس روی میزی است که این روزها مکررا در حال افتخارآفرینی است.


وی با اشاره به افتخارآفرینی تنیس روی میز کشور، گفت: این مهم هم در بعد مدال‌آوری است بوده است و هم این که روز گذشته وقتی در خدمت وزیر ورزش و همچنین وزیر ورزش کشور عراق بودیم از خانم رضایی اولین داور خانم المپیکی تنیس روی میز که اولین داور تاریخ تمام رشته‌های ورزشی کشور محسوب می شود و قرار است در المپیک 2020 به قضاوت بپردازد، تجلیل شد.


رییس فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: خیلی خوشحالم پتانسیل جدیدی در هیات تنیس روی میز خوزستان روی کار آمده است. مدتی پیش نیز توفیق داشتیم به بهانه تشکیل اردوهای تیم ملی نوجوانان و جوانان، اعضای این تیم‌ها را به شهرستان آبادان بیاوریم، ضمن این که در کنار این عزیزان، قهرمانان منتخب خوزستان و شهرستان آبادان نیز به تمرین پرداختند. همین مشارکتی که امروز وجود دارد، به مرور باعث آمادگی و شورو و نشاط ورزشکاران خوزستانی و آبادانی خواهد شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات تشکر کنم.


وی در پاسخ به این سوال که آیا این امیدواری وجود دارد که مسابقات تنیس روی میز کشور نیز در منطقه آزاد اروند برگزار شود؟ گفت: آبادان و خوزستان همواره از قطب‌های اصلی تنیس روی میز کشور بوده‌اند و همانطور که می‌دانید، تنیس روی میز در کشور ما از مسجدسلیمان شروع شد. جا دارد از مسوولان پالایشگاه و زیرمجموعه وزرات نفت نیز بابت امکاناتی که در اختیار علاقه مندان می‌گذارند، قدردانی کنم.


علی قارداشی عنوان کرد: سال گذشته جام شهدای اروند را در آبادان داشتیم و با توجه به علاقه مندی مردم آبادان و خوزستان به رشته تنیس روی میز می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم که نه تنها مسابقات کشوری، بلکه مسابقات بین‌المللی تحت عنوان جام شهدای خلیج فارس و اروند در استان خوزستان و شهرستان آبادان با مساعدت مجموعه منطقه آزاد اروند و نفت خوزستان برگزار کنیم. به عنوان متولی ورزش تنیس روی میز کشور اعلام می‌کنم که آمادگی برگزاری مسابقات بین‌المللی در رده سنی نوجوانان و جوانان را در شهرستان آبادان در یک مناسبت بزرگ ملی مذهبی و در یک فصل مناسب و خوب از نظر آب و هوایی را داریم.

وی همچنین در خصوص وضعیت تنیس روی میز ایران، خاطرنشان کرد: سال گذشته مدال‌های بسیار ارزشمندی را در سطوح بین‌المللی، آسیایی و جهانی و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هر دو بخش آقایان و بانوان کسب کردیم. تنیس روی میز ایران طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی خود را آغاز کرده است. امسال هم سال انتخابی المپیک است و مسابقات مهمی را از جمله انتخابی انفرادی و تیمی المپیک را پیش رو داریم که در حال انجام اقداماتی برای آماده سازی ورزشکارانمان هستیم که این اقدامات با توجه به حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و همچینن اسپانسرهای فدراسیون در حال انجام هستند. خدا را شکر با این حمایت‌ها، توانسته‌ایم کمبود بودجه را جبران کنیم و امیدوارم روند رو به رشدی که طی سه چهار سال اخیر آغاز شده است، تداوم داشته باشد.


رییس فدراسیون تنیس روی میز درباره چالش پیش روی این فدراسیون نیز گفت: تجهیزاتی که ورزشکاران ما استفاده می‌کنند، تماما خارجی و از کشورهای آسیایی و اروپایی هستند و به همین دلیل هر چقدر نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند، ورزشکاران ما هم برای تهیه راکت‌، توپ و همچنین تهیه میزهای استاندارد با مشکلات بیشتری برخلاف برخی رشته‌های که به این تجهیزات و امکانات خارجی نیاز ندارند، مواجه می شوند. به هر حال این‌ها چالش‌هایی است که تنها مربوط به رشته تنیس روی میز نیست و شاید رشته‌هایی چون اسکواش، بدمینتون، گلف،‌ تیراندازی، تیراندازی با کمان، اسکی، قایقرانی و رشته‌های توپی، راکتی و تجهیزاتی با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: به هر حال مشکلات ما در خرید و وارد کردن تجهیزات خارجی است که البته یک تولیدکننده داخلی وجود دارد که او را در بخش میز تنیس روی میز مورد حمایت قرار دادیم و در زمینه توپ این رشته نیز اقداماتی در حال انجام است. همچنین در زمینه تولیدات رویه‌های راکت یک کارآفرین صنعت‌گر با ما مذاکره داشته است و هر چند می‌دانیم کار سخت است ولی امیدوارم با کمک صنعتگران فعال و خلاق داخلی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مهندسان و کارشناسان صنعت پتروشیمی بتوانیم به بخش تولید رویه راکت‌ها که خیلی هم گران هستند، ورود کنیم. در حوزه آموزش نیز ارتباط بسیار خوبی با فدراسیون آسیا و جهان داریم و دوره‌های خیلی خوبی هم برگزار کرده‌ایم و دوره‌های جدیدی نیز پیش رو است.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها