بازداشت پنج‌ساله شاعر فلسطینی به دلیل سرودن یک قصیده

خانم دارین طاطور شاعر فلسطینی مدت پنج سال است که به دلیل سرودن قصیده‌ای که در آن از هم‌وطنان خود خواسته که مقاومت کنند در زندان به سر می‌برد.

بازداشت پنج‌ساله شاعر فلسطینی به دلیل سرودن یک قصیده

دارین طاطور شاعر سی و چند ساله فلسطینی از اهالی روستای الرینه واقع در منطقه الجلیل اسفل در شمال فلسطین است. وی در سال ۲۰۱۵ م به هنگام انتفاضه مجدد مردم فلسطین با سرودن شعری با عنوان «ملت من مقاومت کن» توسط پلیس رژیم صهیونیستی بازداشت و به تهمت تشویق مردم به خشونت، حمایت از سازمان‌های تروریستی و از جمله جهاد اسلامی به حبس محکوم شد. وی مدت سه سال و نیم از دوران بازداشت خود را در زندان‌های انفرادی مختلف به سر برد و سپس در یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین در حصر خانگی به سر برد و پس از آن به صورت الکترونیکی در محدودیت شدید در منزل خانواده خود تحت کنترل شدید امنیتی قرار داشت.

پلیس رژیم صهیونیستی ابتدا از وی خواست تا با اعتراف به اشتباه خود از تخفیف در مجازات زندان از سه سال به ۶ ماه بهره‌مند شود اما او از این کار امتناع ورزید. وی از مشاهدات خود در زندان از وجود خانم‌های زخمی با گلوله جنگی سخن می‌گوید که هیچ گونه درمانی بر روی آنها صورت نگرفته و از محکومان به حبس ابد به ویژه از اهالی غزه می‌گوید که از هرگونه دیدار با بستگان خود محروم هستند.

دارین طاطور پس از آزادی از زندان با درخواست از دادگاه شهر الناصره مبنی بر آزادی بیان در سرودن اشعار، در نهایت دادگاه در تاریخ ۱۶/‏۰۵/‏۲۰۱۹‬ به او اجازه داد تا بار دیگر به سرودن اشعار خود ادامه دهد. اما دادستانی تنها تا پایان ماه ششم میلادی این رأی را قابل اجرا دانست و آن را به دادگاه عالی بیت المقدس ارجاع داد تا بار دیگر وی از سرودن اشعار مقاومت منع کنند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها