فرصت بزرگ ریو آوه به طارمی؛ پرتاب به سمت بنفیکا و اسپورتینگ؟

ریو آوه، قرار است کاری را برای طارمی انجام دهد که فصل پیش برای کارلوس وینیسیوس و ژلسون دالا انجام داد.

فرصت بزرگ ریو آوه به طارمی؛ پرتاب به سمت بنفیکا و اسپورتینگ؟

رویای اروپایی شدن مهدی طارمی، سرانجام با ریو آوه عملی شد. طارمی که می‌خواست روزی پیراهن یک باشگاه بزرگ اروپایی را بپوشد، پس از یک سال و نیم در قطر می‌تواند شانسش را در فوتبال اروپا امتحان کند. به گفته طارمی، ریو آوه قرار است سکوی پرتاب او به تیم‌های بزرگ شود. سوال اینجاست ریو آوه، چقدر پتانسیل این کار را دارد و خود طارمی، چقدر می‌تواند امیدوار باشد روزی پیراهن یک تیم بزرگتر اروپایی را به تن کند؟

سرنوشت گلزنان فصل پیش ریو آوه، نشان می‌دهد این تیم زیر ذره بین باشگاه‌های زیادی قرار دارد. طارمی در ریو آوه، جانشین کارلوس وینیسیوس شده است. وینیسیوس 24 ساله نیم فصل اول، در 14 مسابقه برای این تیم 8 گل زد و آمار بسیار خوبی داشت. او که به عنوان بازیکن قرضی از ناپولی به ریو آوه آمده بود، پس از درخشش در این تیم نیم فصل به موناکو رفت. آخر فصل هم با 18 میلیون به بنفیکا فروخته شد و پاداش جذابی برای گل‌هایش در ریو آوه گرفت. ژلسون دالا، دیگر مهاجم موفق تیم که با وجود مصدومیت‌های زیاد مجموعا روی 11 گل تاثیرگذار بود هم به اسپورتینگ لیسبون برگشته است. در حال حاضر بجز برونو موریرا، آن‌ها مهاجم قابل اتکای دیگری در اختیار ندارند و دیگر مهاجمان‌شان به تیم‌های بزرگتر رفته‌اند.

مانع بزرگ طارمی اما سن و سال اوست. دو بازیکن ریو آوه که فصل پیش به تیم‌های بزرگتر رفتند، 24 و 23 ساله بودند. طارمی تابستان بعد، 28 ساله می‌شود و گزینه چندالن جذابی برای تیم‌های بزرگ نخواهد بود. او سال‌های زیادی از دوران جوانی را در خدمت سربازی، یا ماجرای پیوستن ناموفق به ریزه اسپور و پس از آن رفتن پرحاشیه به الغرافه از دست داد. شاید این فصل، آخرین فرصت طارمی برای برداشتن یک قدم بزرگ در فوتبال اروپا و حداقل رفتن به تیم‌های درجه یک پرتغال باشد. اگر این فرصت هم از دست برود، بعید است رویا پردازی‌های او در اروپا زیاد طولانی شود.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها