صعود دلار به قله پنج هفته اخیر در بازارهای جهانی

شاخص دلار در معاملات روز چهارشنبه به ۹۸ واحد نزدیک شد.

صعود دلار به قله پنج هفته اخیر در بازارهای جهانی

دلار امروز نهایت استفاده را از ضعف رقبای عمده خود برد و توانست با قدرت به قله پنج هفته اخیر برسد. بیش از هر چیز دیگری بازار ارز تحت تاثیر اخبار برگزیت قرار داشت و با انتخاب بوریس جانسون به نخست وزیری انگلیس، یورو و پوند در لاک دفاعی فرو رفتند.

خبر مهم دیگری که بر صعود دلار موثر بود گزارش بانک "مورگان استنلی" از برنامه ریزی وزارت خزانه داری آمریکا برای صدور بیشتر اوراق قرضه کوتاه مدت بود. افزایش استقراض وزارت خزانه داری می‌تواند به ورود جریان نقدینگی تازه‌ای به داخل شبکه بانکی این کشور منجر شود که در صورت کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، دست آن ها را برای وام دهی بیشتر باز می کند.

شاخص دلار که نرخ آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد در معاملات روز چهارشنبه با ۰.۴۷ درصد و ایستادن در سطح ۹۷.۷۱۸ واحدی به قله پنج هفته اخیر خود رسید. به گفته تحلیل گران احتمال بسیار بالایی وجود دارد که با تشدید اختلاف بین انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر مساله برگزیت، دلار، تابستان را به خوبی به پایان برساند.

جو مانیمبو، تحلیل گر ارشد بازار در موسسه "وسترن یونیون بیزینس سالوشنز" گفت: بازار نسبت به توانایی بانک مرکزی اروپا برای حمایت از یورو شک دارد. نیروی محرک رشد یورو در روزهای اخیر کم شده است.

دلار امروز ۰.۱۶ درصد در برابر یورو و ۰.۲۳ درصد در برابر پوند انگلیس افزایش یافت. در برابر سایر ارزهای جهانی، هر دلار آمریکا به ۱.۳۱۳۷ دلار کانادا، ۱.۴۳۲۴ دلار استرالیا، ۶۹.۰۰۸۸ روپیه هند، ۶.۸۸۱۸ یوان چین و ۱۰۸.۱۵۹۳ ین ژاپن رسید. هم چنین نرخ برابری هر فرانک سوئیس ۱.۰۱۳۶ دلار اعلام شد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها