سفر به دور جهان مادربزرگ ۹۰ ساله

یلینا برای سفر به دور دنیا حتی گوشی همراه هم نمی‌برد و تنها چیز‌هایی که دارد یک دوربین و یک کوله پشتی است. او در طول زندگی‌اش اتفاقات مهم صد سال پیش را شاهد بوده از تخریب دیوار برلین گرفته تا سقوط اتحاد جماهیر شوروی.

سفر به دور جهان مادربزرگ ۹۰ ساله

بسیاری از مردم، رؤیای سفر به سراسر جهان و دیدن مکان‌های جدید و آشنایی با فرهنگ‌های ملل مختلف دنیا را دارند، اما از شانس بد، زندگی روزمره، مسئولیّت‌ها، کار و کمبود مالی مانع تحقّق این رؤیا می‌شود. با وجود این یک مادربزرگ ۹۰ ساله، همه ترس‌ها و موانع را پشت سر گذاشته و زندگی ماجراجویانه‌ای را آغاز کرده است.

«یلینا یروفا»، مادربزرگ روسی از شهر «کراسنویارسک»، با حقوق ماهانه خود به سراسر دنیا سفر می‌کند، زمان آن رسیده تا این مادربزرگ که در زندگی اش فداکاری‌های زیادی کرده، فرصت را غنیمت بشمرد و آن طور که دوست دارد زندگی کند.

حقوق بازنشستگی او ۱۵۵ دلار است که آن را برای سفر به دور دنیا هزینه می‌کند. خانم یلینا علاوه بر حقوق بازنشستگی اش با کشاورزی، فروش گل و خیاطی درآمد زایی میکند.

یلینا مادربزرگ جهانگرد در فضای مجازی وقتی به شهرت رسید که «ایکاترینا بابینا»، او را در سفر به ویتنام دید و گزارش داد که چگونه این مادربزرگ «افسانه‌ای» از درآمد ماهانه‌اش برای سفر به دور دنیا و دیدن مکان‌های شگفت‌انگیز بهره برده و غذا‌های عجیب و غریب را چشیده و با مردم ملل مختلف دوستی برقرار کرده است.

ویتنام، آلمان، لهستان، جمهوری چک از جمله کشور‌هایی‌اند که به آنجا سفر کرده و سفر به ایتالیا و جمهوری دومینیکن از مقصد‌های بعدی او به شمار می‌روند.

این مادربزرگ حالا به یکی از چهره‌های مشهور در فضای مجازی تبدیل شده و بسیاری از کاربران او را تحسین کرده‌اند. نوه‌های «یلینا» برای او در اینستاگرام و فیسبوک صفحه‌ای ایجاد کرده‌اند. طبیعتاً او با جذب طرفداران بسیار از سراسر دنیا، به مکان‌های بیشتری سفر خواهد کرد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها