واکنش معاون لاریجانی به افتتاح تونل در مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها

معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل ضمن محکوم کردن اقدام صهیونیست‌ها در افتتاح تونل در جنوب مسجدالاقصی، آن را اهانت آشکار صهیونیست‌ها و دولت وقت آمریکا به جهان اسلام دانست.

واکنش معاون لاریجانی به افتتاح تونل در مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها

حسین امیرعبداللهیان معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل، افتتاح تونل در جنوب مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها که با حضور دو مقام آمریکایی انجام شد را تحریک‌آمیز دانست و ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را اهانت آشکار صهیونیست‌ها و دولت وقت آمریکا به جهان اسلام خواند.

وی، این اقدام را نتیجه خیانت ذلت‌بار معدود سران کشورهای عربی دانست که با خوش‌رقصی‌ها خود در برابر آمریکا و صهیونیست‌های اشغالگر قدس از جمله در برگزاری نشست ناموفق اخیر منامه و اظهارات وزیر خارجه بحرین در مدح نتانیاهو و خیانت به آرمان اسلامی فلسطین، به اهداف صهیونیسم جهانی یاری می‌رسانند، در حالیکه خود، قربانی بعدی این خوش خدمتی‌ها خواهند بود.

معاون رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به تصریحات نژادپرستانه سفیر آمریکا در تل‌آویو پیرامون افتتاح این تونل، گفت: اقدام صهیونیست‌ها در حفر این تونل و اظهارات مقامات تل‌آویو درباره آن، ارتباطی با هیچیک از ادیان الهی ندارد و صرفاً نتیجه تفکرات افراطی و تروریستی صهیونیست‌هاست.

امیرعبداللهیان تحولات اخیر در صحنه فلسطین را برای امنیت منطقه خطرناک توصیف کرد و افزود: رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با سلسله اقدامات تحریک‌آمیز بار دیگر منطقه را به سمت درگیری‌های دینی سوق می‌دهند و بی‌تردید فعالیت‌ صهیونیست‌ها برای نابودی هویت قدس و یهودی‌سازی این شهر برای ادیان الهی و مردم و مقاومت فلسطین قابل تحمل نخواهد بود.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین همچنین افتتاح تونل موسوم به «طریق الحجاج» درزیر شهرک سلوان منتهی به مسجدالاقصی، را نقض آشکار قانون بین‌المللی و حقوق بشر و نیز نقض مصوبات سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) که همواره خواهان توقف تمامی حفاری‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی قدس است، توصیف کرد و بر ضرورت عمل کردن جامعه جهانی به مسئولیت قانونی، سیاسی و اخلاقی خود برای توقف فوری اینگونه اقدامات مردود تأکید کرد و خواستار مداخله فوری دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط برای توقف حفاری‌های اشغالگران در قدس شد.

وی، همچنین از سازما‌ن‌های بین‌المللی، پارلمان‌ها و دولت‌های جهان خواست با قضیه فلسطین به عنوان کلید صلح در خاورمیانه رفتار کنند و اقدامات یک‌جانبه آمریکا و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها