۱۹ قهرمانی در پلی‌آف لیگ قهرمانان/ نبرد پادشاهان مخلوع اروپا

۳۲ تیم حاضر در پلی‌آف لیگ قهرمانان سابقه ۱۹ قهرمانی در مسابقات مختلف اروپایی را دارند.

۱۹ قهرمانی در پلی‌آف لیگ قهرمانان/ نبرد پادشاهان مخلوع اروپا

پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا قابل توجه است. دیروز (دوشنبه) سومین مرحله قرعه کشی شد، آخرین تیم‌ها به این دور ملحق شدند و باید در این هفته و هفته آینده برای صعود تلاش کنند. در میان ۳۲ تیم حاضر ۱۹ جام اروپایی در ویترین افتخاراتشان دیده می‌شود. این عناوین میان هشت تیم تقسیم شده است که روزگاری در دوران اوج خود به سر می‌بردند و در اروپا حکمرانی می‌کردند. این تیم‌ها نتوانستند به قدرت‌نمایی‌شان در سطح اول اروپا ادامه دهند و شروع به سقوط کردند. آنها فرصت صعود مستقیم به مرحله نهایی را از دست دادند و برای رسیدن به آن باید در پلی‌آف شرکت کنند.

پرافتخارترین تیم در این میان آژاکس است که فصل گذشته متحول شد. تیم هلندی در حالی به مصاف پائوک یونان می‌رود که پیش از این چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان، یک جام برندگان و یک جام یوفا به دست آورده بود. پورتو که در آخرین مرحله پلی‌آف حضور دارد دو قهرمانی در لیگ قهرمانان و دو جام یوفا به دست آورده است. دو قهرمان لیگ قهرمانان در کنار این دو تیم باید برای حضور در مرحله گروهی رقابت کنند. در این روز آیندهوون و ستاره سرخ به همراه سلتیک، نخستین تیمی که توانست سه گانه کسب کند به رقابت می‌پردازند. بر این اساس در کنار تیم اسکاتلندی، تیم‌های هلندی و پورتو نیز توانستند حداقل یک بار سه گانه را فتح کنند.

اگر بالاترین رقابت‌های باشگاهی اروپایی را در نظر نگیریم برخی تیم‌ها در اروپا نیز صاحب افتخار شدند. دیناموکیف یکی از سرسخت‌ترین حریفان توانست دوبار فاتح جام برندگان شود. جام اینترسیتیز فریز (رقابت‌های اروپایی که از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۱برگزار شد) نیز توسط تیم‌های متعددی همچون فرنتس‌واروش مجارستان و دینامو زاگرب فتح شده است. این تیم‌ها در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۷ جام قهرمانی را بالای سر بردند.

تیم‌های حاضر در پلی‌آف این فصل لیگ قهرمانان فاتح عناوین بزرگی شدند اما اگر بخواهیم در این فهرست رقابت‌هایی همچون اینترتوتو را اضافه کنیم به افتخاراتشان باز هم افزوده می‌شود. آژاکس دوبار این جام را بالای سر برد و تیم‌های پورتو، ماریبور و روزنبرگ یک بار فاتح این رقابت‌ها شدند. از طرفی سوپرجام اروپا نیز یک عنوان اروپایی محسوب می‌شود. آژاکس دو بار این جام را بالای سر برد و پورتو و دیناموکیف یک بار این کار را انجام دادند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها