طلب شهرداری از قوه قضائیه و ناجا

حسابرس منتخب شورای شهر از طلب میلیاردی شهرداری از قوه قضائیه و ناجا خبر داد.

طلب شهرداری از قوه قضائیه و ناجا

به گزارش خبر فوری ، در صد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران بهرام همتی حسابرس منتخب شورا گزارشی از حسابرسی تلفیقی سال 93 شهرداری تهران ارائه داد.

وی در بخشی از این گزارش به طلب 2 هزار و 297 میلیارد ریالی شهر تهران از قوه قضائیه اشاره کرد و بیان داشت:‌طی توافق‌نامه‌ای که بین شهرداری و قوه قضائیه منی بر واگذاری بیش از یک میلیون اراضی بزرگراه بابایی توسط قوه قضائیه به شهرداری تهران مقرر شد 14 هکتار از اراضی بزرگراه شهید خرازی توسط شهرداری تهران به تعاونی مسکن 11 گانه قوه قضائیه و شورای نگهبان با قابلیت صدور پروانه ساختمانی برای 5 هزار و 112 واحد مسکونی با مساحت 110 متر مربع برای هر واحد با حداکثر سطح اشغال 35 درصد بدون اخذ عوارض متعلقه واگذار شود.

وی ادامه داد: در این زمینه مبلغ 2 هزار و 297 میلیارد ریال طلب از قوه قضائیه شناسایی شد که تاکنون حاصل نشده و در خصوص معاوضه مزبور نیز گزارش توجیه اقتصادی ارائه نشده است.

وی همچنین به موضوع چک برگشتی بنیاد تعاونی ناجا بابت سه پروژه اشاره کرد و بیان داشت: در رابطه با مطالبات شهرداری از بنیاد تعاون ناجا حدود هزار و 524 میلیارد ریال احصا شده و تعداد 8 فقره چک برگشتی بابت مجوز تغییر کاربری و افزایش تراکم بابت پروژه‌های یاس، هنگام و باغ آسمان مبلغ هزار و 420 میلیارد ریال تاکنون واصل نشده است.

همتی خاطرنشان کرد: مانده طلب از بنیاد تعاون بابت فروش سه قطعه زمین پروژه آهو به مبلغ 104 میلیارد ریال که بعد از انتقال مالکیت زمین‌ها باید تسویه می‌شد به علت عدم انتقال مالکیت زمین‌ها وضعیت مشخص نیست.

وی گفت: قابلیت وصول مطالبات از بنیاد تعاون ناجا حدود هزار و 524 میلیارد ریال مشخص نیست.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها