در حال مذاکره با آستان قدس رضوی برای دیوار نامهربانی شهرک رجایی هستیم

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد به‌دیوار آستان قدس رضوی در انتهای شهرک شهید رجایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مذاکراتی انجام شده و ادامه دارد که امیدواریم هرچه زودتر به‌نتیجه برسیم.

در حال مذاکره با آستان قدس رضوی برای دیوار نامهربانی شهرک رجایی هستیم

به گزارش مشهد فوری ،رمضانعلی فیضی اظهارداشت: اراضی بزرگ مقیاس به‌ویژه در حاشیه شهر این ظرفیت را دارند که مورد دست‌اندازی قرار بگیرند و در واقع باعث رشد افقی شهر و توسعه حاشیه‌نشینی شوند.

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اگر سازوکار درستی برای این موضوع در نظر بگیریم قبل از آنکه مردم از سر استیصال‌ و ناچاری به این زمین‌ها دست‌اندازی کنند و سکونت‌گاه‌هایی را در آنجا بنا کنند، طرحی در نظر بگیریم و سرانه‌های آموزشی، فرهنگی، فضای سبز، ایجاد معابر استاندارد و ضابطه تراکم را تعریف کنیمف موضوع به‌خوبی مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با ساماندهی زمین‌های مقیاس بزرگ در شهر از ایجاد ساختمان‌های ناایمن جلوگیری می‌شود، بیان کرد: اراضی بزرگ مقیاس مشهد عمدتا یا متعلق به اوقاف یا آستان قدس رضوی است، البته مالک‌های خصوصی هم به‌صورت نقطه‌ای و کم وجود دارند، اما اگر همین دو نهاد با شهرداری تعامل و همکاری کنند بخش زیادی از مشکلات شهر در این زمینه حل می‌شود.

فیضی عنوان کرد: آستان قدس رضوی و اداره اوقاف در بعضی موارد همکاری‌هایی را داشته‌اند اما این تعامل و دغدغه باید به‌صورت یک روال در بباید تا شاهد حل این معضل در کلانشهر مشهد باشیم.

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی مشهد به دیوار آستان قدس رضوی در انتهای شهرک شهید رجایی اشاره و تصریح کرد: در آخرین نطق پیش از دستور، از این دیوار که منشاء مشکلات و معضلات عدیده‌ای در شهرک شهید رجایی شده است با عنوان دیوار نامهربانی یاد کردم، در حال حاضر مذاکراتی انجام شده و ادامه دارد که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اراضی آستان قدس در پشت آن دیوار چندین کیلومتری، اراضی زراعی است می‌توانیم در قسمت‌هایی که درون شهر است سرانه خدماتی و عمومی تعریف کنیم، اما گستره این زمین تا طرق و صدها هکتار است و ما نمی‌توانیم برای همه آن اراضی طرح بدهیم، نهایت توان ما در صورت همکاری آستان قدس، طرح دادن برای آن قسمت‌هایی است که ممکن است منجر به گسترش حاشیه‌نشینی شود.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها