۷۰ درصد گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با تاکید بر نقش مهم پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی در تامین محصولات گازی و صادرات گفت: ۷۰ درصد گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود.

۷۰ درصد گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود

سید پیروز موسوی صبح امروز در نشست با کارشناسان و مشاوران فنی حوزه بهداشت، ایمنی، آتش‌نشانی و محیط زیست با تاکید بر نقش مهم رعایت HSEدر عرصه واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت: این مهم به عنوان مسئولیت اجتماعی برای همه بخش‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی الزامی است چراکه اهمیت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در تمامی فعالیت‌ها جلوه‌گر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پروژه مرکز آموزش HSE بیان کرد: هدف از راه‌اندازی مرکز آموزش HSE ، استمرار تولید و حفظ سلامت و زندگی کارکنان شاغل در صنایع نفت و گاز پارس جنوبی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با بیان اینکه رعایت الزامات HSE منجر به کاهش هزینه، افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود تاکید کرد: رعایت و حفـظ الزامات HSE یکی از اصول توسعه پایدار در هر منطقه صنعتی و تولیدی محسوب می‌شود که منطقه پارس جنوبی این مهم در اولویت قرار دارد.

موسوی به اهمیت راه‌اندازی مرکز آموزش HSE در منطقه ویژه پارس جنوبی پرداخت و خاطر نشان کرد: مرکز آموزش HSE به عنوان بزرگترین مرکز آموزش در حوزه ایمنی، بهداشت و مسائل زیست‌محیطی با محوریت زمین آتش ماژول‌های فرایندی درصنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند که در زمینی به مساحت 8 هکتار راه‌اندازی می‌شود.

وی، پیشگیری از وقایع را از دیگر اهداف راه اندازی مرکز آموزش HSE در پارس جنوبی دانست و تصریح کرد: امنیت‏ ، استمرار و پایداری در تولید و تامین گاز کشور از راهبردهای اصلی مسئولان پارس جنوبی است که با راه‌اندازی این مرکز آموزش، آموزش مستمرکارکنان در دستورکار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی ارتقاء دانش و توانمندی کارکنان برای مقابله با حوادث و افزایش ایمنی را در اولویت برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: تامین تجهیزات برای مقابله با حوادث و اتفاقات و افزایش توانمندی کارکنان در این عرصه مورد توجه ویژه منطقه پارس جنوبی است.

موسوی ظرفیت منطقه پارس جنوبی در عرصه تولید و اشتغال را بسیار مهم دانست و با تاکید بر راه‌اندازی پالایشگاه‌های گازی و صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: منطقه پارس جنوبی به سبب قرار داشتن در بزرگترین مخزن گازی جهان در خلیج فارس، و استقرار صنایع فرآوری و تولید محصولات، به عنوان پایتخت انرژی گاز معرفی شده است.

وی،با تاکید بر نقش مهم پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی در تامین محصولات گازی و صادرات گفت: 70 درصد گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی بیان کرد: با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با توان نیروهای داخلی خوشبختانه صنایع پارس جنوبی در تولید گاز و ارزش افزوده حاصل از صنایع پتروشیمی در نقطه مطلوبی قرار گرفته است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها