دولت و مجلس نیجریه هرچه سریعتر برای آزادی شیخ زکزاکی اقدام کنند

۱۹۸ نفر از نمایندگان با صدور بیانیه‌ای از دولت و مجلس نیجریه خواستند تا هرچه سریعتر برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش اقدام کنند.

دولت و مجلس نیجریه هرچه سریعتر برای آزادی شیخ زکزاکی اقدام کنند

احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۹۸ نفر از نمایندگان برای آزادی شیخ زکزاکی را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

شیخ زکزاکی مردی عالم و با عمل است که در مکتب اهل بیت با رفتار و عمل بسیار ارزنده خود از طریق آگاهی بخشی مسلمانان، مسیحیان و حتی آنها که اعتقادی به دین نداشتند، بیش از ۱۵ میلیون آزاد اندیش، آزادیخواه و پیروی مکتب اهل بیت را تحت یک تشکیلات عظیم به نام حرکت نیجریه جمع و تربیت کرده است.

حضور این اقشار در راهپیمایی های ضد استکبار و ظلم ستیز و هرچند مسالمت آمیز چون روز قدس، عاشورا و اربعین، کشورهایی چون آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را متوجه خطر این جمعیت عظیم بر ضد استکبار کرده است.

حال شیخ زکزاکی پس از مسمومیت بسیار وخیم و در طول دو هفته گذشته علی رغم مصرف داروهای آرامبخش بسیار قوی از شدت درد نخوابیده است و اگر برای معالجه وی اقدامی نشود، خطر مرگ ایشان را تهدید می کند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همه کشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی و به ویژه دولت و مجلس نیجریه می‌خواهیم تا هرچه سریعتر برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش اقدام کنند و امکان خروج آنان از کشور نیجریه برای معالجه را فراهم کنند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها