مراسم تودیع پرویز فتاح، رییس کمیته امداد برگزار شد:

حجت الاسلام گلپایگانی: آمریکا و انگلیس از مردم حقوق توحش می‌گیرند/ فتاح: کمیته امداد رییس نمی‌خواهد، مددکار می‌خواهد / بختیاری: در راستای اساسنامه حرکت می‌کنیم

مراسم تودیع پرویز فتاح و معارفع مرتضی بختیاری رییس اسبق و فعلی کمیته امداد دقایقی پیش آغاز شد.

حجت الاسلام گلپایگانی: آمریکا و انگلیس از مردم حقوق توحش می‌گیرند/ فتاح: کمیته امداد رییس نمی‌خواهد، مددکار می‌خواهد / بختیاری: در راستای اساسنامه حرکت می‌کنیم

به گزارش خبر فوری ، مراسم تکریم پرویز فتاح و معارفه مرتضی بختیاری رییس سابق و فعلی کمیته امداد با حضور حجت الاسلام گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر ایروانی، معاون نظارت و بررسی دفتر رهبری، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه و محمد شریعتمداری، وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی و ... در حال برگزاری است.

هرجا نام نماز آمده، نام زکات هم آمده

در ابتدای مراسم، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری به تکریم از عملکرد کمیته امداد امام خمینی ره پرداخت و گفت: کمیته امداد در تمام موقعیت‌ها مانند، سیل، زلزله عملکرد خوبی داشت و مورد تقدیر رهبری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: چه بسا افرادی که با کمک کمیته امداد به خانه بخت رفتند یا به مدارج عالی علم و دانش رسیدند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه از نقش صدقه و زکات در آیات قرآن و روایات گفت و تاکید کرد در قرآن هرجا نام نماز آمده است، نام زکات نیز آمده است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در ادامه و با اشاره به داستان قارون گفت: ما اکنون در جهان، کشورهایی داریم که مانند قارون هستند، کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه و آمریکا که ثروت مردم جهان سوم را چپاول کردند و حقوق توحش می‌گیرند.

وی ادامه داد: اکنون با وجود این شرایط در جهان کشور ما کمیته‌ای دارد که به مستضعفان و بیچارگان کمک می‌کند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه از پرویز فتاح و حضور به موقع او در همه موقعیت‌ها تکریم کرد.

حکم رهبری در ادامه توسط حجت الاسلام گلپایگانی به مرتضی بختیاری، رییس تازه کمیته امداد اهدا شد.

در کمیته امداد سیاسی عمل نکردیم

در ادامه مراسم، پرویز فتاح، توضیحاتی از عملکرد خود در کمیته امداد داد گفت و تاکید داد: من تاکنون هیچگاه بدون وضو در کنار مددجوها حاضر نشدم، چون فکر می‌کردم دارم عبادتی انجام می‌دهم.

وی تاکید کرد: سعی نکردم کمیته امداد سیاسی شود زیرا اینجا جای سیاسی کار نیست.

پرویز فتاح ادامه داد: اعتبار تعاونی ما در ابتدا ۴۰۰ میلیون تومان بود و امروزه به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است، ما توانستیم قرض الحسنه امداد را ارتقا دهیم و وام‌هایی اعطا کنیم که یک درصد کارمزد ندارند.

وی در ادامه افزود: امداد در این مدت فرامذهبی عمل کرده است، برادران سنی ما همانقدر بهره مند بودند که برداران شیعه.

فتاح ادامه داد: امیدوارم که سران قوا برای جامعه تحت پوشش کمیته، بهزیستی و ... فکری کند، تکریم ارباب رجوع بیشتر مد نظر قرار گیرد، من تلاشم این است که جایگاه بعدی هم مانند مددکار باشم و نه رییس.

حرکت در راستای اساسنامه اولویت است

مرتضی بختیاری، رییس فعلی کمیته امداد در ادامه مراسم گفت: احساس می‌کنم لیاقت نوکری و خدمت به محرومان را ندارم، یادی می‌کنم از تمام مسئولان و مومنینی که از ابتدای انقلاب در اینجا زحمت کشیدند، مهندس فتاح مطالبی فرمودند که نمیخواهم اینجا اطاله کلام کنم.

وی با اشاره به صحبت‌های فتاح ادامه داد: اینجا واقعا باید با وضو وارد شد، اینجا مثل معبد است و عبادتی بالاتر از کمک به محرومین وجود ندارد.

رییس کمیته امداد تاکید کرد: حرکت ما در راستای اساسنامه است با چند اولویت، توامنمند سازی و ایجاد درآمد پایدار و باثبات و بهره گیری از نگاه جوانان.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی اکبری
    0

    خوب الحمداله همه به دفکر فقرا هستند ولی یکی هم به فکر خادمین فقرا درکمیته امداد باشد دریغ ازپرداخت وام 20تومنی به آنها مگه این کارمندان هم ارتزاق نمیکنند یا تورم اقتصادی دولت شامل حالشان نمیشود یه کمی هم ازلحاظ رفاهی به پرسنل امداد برسید حداقل روحیه داشته باشند

  • حریم
    0

    بااین حرف‌ها قشنگ ملت ایران را یا دزد .یا دروغگو کردید .تورا بخد این اسلام برای عربها وانگلیس خوب است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها