کولیوند: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها سازوکار قانونی ندارد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه ماهیت وجود شورایاری‌ها در کنار شوراها اشکال قانونی ندارد، گفت: برگزاری یک انتخابات نیاز به ساز و کار قانونی دارد اما در خصوص انتخابات شورایاری این ساز و کار در قانون دیده نشده است.

کولیوند: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها سازوکار قانونی ندارد

محمدجواد کولیوند با اشاره به اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر غیر قانونی بودن ۱۰۰ درصدی انتخابات شورایاری‌ها بیان کرد: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیاز به ساز و کار لازم دارد. از یک سو امنیت آن باید برقرار شود و از سوی دیگر مجری آن باید مشخص شود. افرادی که قصد شرکت در انتخابات را دارند باید ثبت نام کرده و تایید صلاحیت شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: شورای شهر تهران مرجع تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورایاری نیست. شورای شهر تهران مذاکراتی را با دولت انجام داده و دولت موافقت کرده که وزارت کشور این انتخابات را پوشش دهد اما برگزاری انتخابات نیاز به ساز و کار خاصی دارد.

نماینده مردم کرج در مجلس تصریح کرد: اگر بخواهیم انتخابات برگزار کنیم باید بر مبنای قانون ساز و کار آن دیده شود. شوراهای شهر برای کمک می‌توانند شورایاری‌ها را در کنار خود داشته باشند اما ساز و کار برگزاری این انتخابات در قانون دیده نشده است.

کولیوند در پایان گفت: ماهیت وجود شورایاری‌ها برای کمک به شورای شهر اشکال ندارد اما ساز و کار برگزاری انتخابات آن باید در قانون پیش بینی شود که اکنون وجود ندارد. وزارت کشور و دولت باید در این زمینه لایحه دهند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها