دستگاه قضایی به موضوع رانت خواری در بازار کاغذ ورود کند

روزنامه های بی مخاطب دلار دولتی را می بلعند ؛ دفترچه های مشق، 200درصد گران می شود

بحران کاغذ هر روز قربانی می گیرد. تازه ترین قربانی، دانش آموزانی هستند که باید دفترچه های مدرسه شان را 200درصد گران تر از قبل بخرند.

روزنامه های بی مخاطب دلار دولتی را می بلعند ؛ دفترچه های مشق، 200درصد گران می شود

چند ماهی است که موضوع گرانی کاغذ بحران آفرین شده و گرانی سرسام آور کاغذ که حتی کاهش قیمت دلار هم رو به ارزانی نداشته، بازار محصولات کاغذی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

این روزها چون صدای مطبوعاتی ها بلندتر است، همه گرانی کاغذ را با مشکلات انتشار روزنامه های کاغذی به یاد می آورند، غافل از اینکه این مشکل، بازار لوازم التحریر را با بحران روبرو کرده است.

در همین راستا جلیل غفاری رهبر، رئیس اتحادیه صحاف شهرستان تهران اعلام کرد دفترچه های دانش آموزان برای استفاده در مدارس، 200 درصد گران شده است!

معمولا دولت با تخصیص ارز دولتی به برخی کالاها، مانند کاغذ، سعی می کند جلوی تبعات شدید گرانی دلار را بگیرد. با این حال، به نظر می رسد که دولتی ها در زمینه یارانه کاغذ، تحت تاثیر پروپاگاندای روزنامه های دولتی قرار گرفته و به جای آنکه ارز دولتی را صرف رسیدگی به مشکلات دانش آموزان کنند و جلوی ترک تحصیل دانش آموزان نیازمندی که پول تهیه نوشت افزار را ندارد، بگیرند، ارز دولتی را به روزنامه های بی مخاطبی اختصاص داده اند که روزنامه چاپ می کنند و سود چاپ آنها به جیب اصنافی می رود که به کاغذ روزنامه نیاز دارند؛ مثلا گل فروشها! ( درباره استفاده از روزنامه های باطله این گزارش را حتما بخوانید ).

جالب است که به گفته رئیس اتحادیه صحاف تهران، وزارت ارشاد کاغذ دولتی به تولید دفتر مشق اختصاص نمی‌دهد و وزارت صنعت هم نتوانست ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تجار برای واردات کاغذ قرار دهد. بنابراین تولیدکنندگان کاغذ را از بازار آزاد تهیه کردند.

گزارشی دیگر از مشکلات توزیع یارانه کاغذ

با این وجود برخی خبرها حاکیست که وزارت ارشاد ارز دولتی کاغذ را به شرکت های اختصاص داده است که با عناوین رنگارنگ نشریات ناشناخته، سود میلیاردی از یارانه کاغذ به جیب زده و نه تنها مشکل مطبوعات را از بین نمی برند، که دانش آموزان را با بحران دفترچه های مشق روبرو می کنند. ( ماجرای رانت خواری کاغذی را در این گزارش دنبال کنید ).

پیش از این رئیس قوه قضائیه از رسانه ها خواسته بود تا مصادیق فساد را معرفی کنند. حالا خبر فوری با اشاره به مشکلات متعدد ناشی از تخصیص یارانه دولتی به بازار کاغذ، از دستگاه قضا می خواهد که به موضوع توزیع یارانه در حوزه نشر ورود کرده و جلوی رانت خواری در فضای مطبوعاتی کشور و کمک های چند صد میلیاردی به روزنامه های بی مخاطب را بگیرد.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • م
    0

    روزنامه ای که خواننده نداردبا یک عالمه ارزدولتی ودفاترمشقی که 100درصدمردم راشامل میشود بااین همه گرانی ******البته زیاد هم نباید جوش زد چون کدام کار منطقی است که این یکی باشد

  • ملت
    0

    خدایی چهل سال اگر با اسم اسلام دزدی نمیکردن اختلاس نمیکردن ملت عقل داشتن از یه سوراخ صد هزار بار گزیده نمیشدن و اربابی نبود و اقازاده ایی نبود کدوم کشور ملتش مث ما رفاه داشت چرا اسلام فقط برا مردم بدبخت و بی پول باشه

  • میثم محمدی
    0

    خواهشا اقای رئیسی به این دزدی های ریز رسیدگی کنین .کسی روزنامه نمیخونه دیگه

  • علی
    0

    جناب رئیسی مبارزه با فساد الان افشا نمیخواد ،جرات میخواد.....فساد ها مثل آفتاب می درخشند نمونش احتکار و گرانفروشی وانحصار و هزاران کار کثیف خودروسازان است بسم الله

  • رضا مهدوی
    0

    ما هیچی نمیگیم ادامه بدن نوش جونشون

  • بهروز
    0

    اول باید کاغذ دولتی رو قطع کنند و در درجه‌ی دوم باید به محصلین بر مبنای کلاس و سطح تحصیلی‌شون دفتر یارانه‌ای بدهند...چرا الان که به قول خودشون در جنگ اقتصادی هستیم مثل سابق سهمیه بندی نمیکنند تا همه از بیت‌المال بهره ببرند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها