برآورد سیا: جنگ با ایران بالای هزار میلیارد دلار به امریکا خسارت می‌زند

مهم ترین خروجی رسانه‌های برون‌مرزی درباره ایران که محصول رصد و مانیتورینگ طی ساعات گذشته می‌باشد، در قالب اخبار و تحلیل‌های کوتاه و گزیده از منظرتان می‌گذرد.

برآورد سیا: جنگ با ایران بالای هزار میلیارد دلار به امریکا خسارت می‌زند

رأی الیوم: سازمان سیا گزارشی تهیه کرده است که نشان می‌دهد خسارت‌های ورود به جنگ با ایران از هزار میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

به همین دلیل ترامپ ترجیح می‌دهد از طریق تحریم‌های بسیار شدید به مردم ایران فشار بیاورد تا علیه حکومت اعتراض کنند و سپس در مرحله بعدی، شبکه‌ای از وابستگان امریکا در داخل ایران برای براندازی وارد عمل شوند.

تل‌اویو هم روی این نقشه واشنگتن حساب باز کرده است.

دیلی‌بیست: در صورت رویارویی نظامی امریکا و ایران، شبه‌نظامیان حزب الله لبنان، اسرائیل را هدف قرارمی‌دهند.

فرماندهان حزب‌الله هشدار داده‌اند در صورت تداوم فشار، مناطق کوهستانی لبنان که ۱۵ سال صحنه رویارویی بین نیروهای حزب‌الله و اسرائیل تا سال ۲۰۰۰ بود، بار دیگر «فوران خواهد کرد».

بی بی سی: برخی این گمانه را مطرح می‌کنند که ترامپ برای دستیابی به توافق مطلوب، به‌دنبال بازتولید مدل رهبر کره‌شمالی در برابر رهبر ایران است.

او با افزایش قابل‌ملاحظه تنش، ناگهان به نتیجه‌ای که دلش می‌خواست رسید و توانست با "کیم جونگ اون" ملاقات و محافل دیپلماتیک را شوکه کند.

اما ناظرانی که با جمهوری اسلامی و شخصیت [آیت‌الله] خامنه‌ای آشنا هستند، این شبیه‌سازی را غیرواقع‌بینانه و خوش‌خیالی توصیف می‌کنند.

اینفوگرافی| بی بی سی: مروری بر رویارویی و حوادث امنیتی در خلیج فارس و دریای عمان از سال 1386 تا 1398

شبکه ضدایرانی "الحوار" | دكتر «عبدالله سيدي احمد» کارشناس سیاسی: امروز می‌شنویم که اعلام می‌شود پادشاه سعودی با حضور 500 نیروی امریکایی و تعدادی سامانه پاتریوت در کشورش موافقت کرده است. باید گفت مگر او می‌توانست مخالفت کند؟!

چقدر تأسف‌بار است که عربستان چنان ضعیف شده که با این نیروها می‌خواهد از خود در مقابل خطر ایران محافظت کند. پس آن‌همه تسلیحاتی که بن‌سلمان از ترامپ خرید کجاست؟!

بی بی سی: این روزها بحران مسکن در ایران وارد فاز تازه‌ای شده و همزمان با افزایش قیمت‌ها، حجم معاملات به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

در محافل عمومی و تخصصی صحبت از رکود تورمی مسکن است. بسیاری با ترس و نگرانی به آینده نگاه می‌کنند و می‌پرسند چرا دولت کاری نمی‌کند؟

وب‌سایت زیتون: هفتمین رئیس‌جمهور ایران تبدیل به نماد خواستن و نتوانستن شد. حسن روحانی با وعده‌های دلنواز آمد تا قدم‌های بلند بردارد، اما کارنامه او در مقایسه با وعده‌هایش، به‌خصوص بعد از «فرجام برجام» چیزی نیست جز "هیچ"!

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها