ظریف با چه مجوزی با نمایندگان آمریکا مذاکره کرد؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: میان نمایندگان کنگره و دولت امریکا در خصومت با جمهوری اسلامی تفاوتی وجود ندارد، ظریف باید پاسخ دهد که با چه مجوزی وارد مذاکره با نمایندگان آمریکایی شده است.

ظریف با چه مجوزی با نمایندگان آمریکا مذاکره کرد؟

محمدرضا پورابراهیمی در جمع پرسنل بیمارستان فاطمه الزهرا با اشاره به مشکلات اقتصادی و سیاست‌های ارزی اشتباه دولت در ماه‌های گذشته عنوان کرد: با ارز 4200 می‌توانستیم بازار را مدیریت کنیم، اما اجازه ندادند و شاهد افزایش غیرمنطقی دلار و افزایش قیمت‌ها بودیم.

وی بابیان اینکه هنوز 3 و نیم میلیارد دلار از منابع ارزی کشور تسویه‌حساب نشده است گفت: حال که دشمنان علیه ما هستند، چرا در داخل با اقدامات غیر کارشناسی مشکل را بیشتر کنیم.

پورابراهیمی افزود: می‌شود کشور را در همین شرایط سخت اداره کرد به شرطی که دولت کارهای معقول و کارشناسی انجام دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در اوایلی که با شوک ارزی مواجه شدیم، جلسات متعددی را در کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران ارشد دولت گذاشتیم اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم و کشور را به لب پرتگاه بردند.

وی ابراز داشت: تصمیمات آمریکایی‌ها بر سقوط ایران در سال 97 بود و این مسئله را رسماً اعلام کردند و نمی‌دانیم اخیراً وزیر امور خارجه کشورمان با چه مجوزی و با چه روشی با تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا صحبت کرده که در براندازی دولت جمهوری اسلامی کمتر از دولت امریکا نیستند.

پورابراهیمی ادامه داد: حتماً از وزیر امور خارجه کشورمان در این رابطه در مجلس سؤال خواهیم کرد تا اظهارنظر خود را در رابطه با این مذاکرات بیان کند.

وی بیان داشت: امریکا اساس با جمهوری اسلامی ایران مخالف است و هیچ فرقی میان گروه‌ها و جناح‌های آن‌ها نیست، گزارش‌های آمریکایی‌ها از مسائل اقتصادی ایران کاملاً دقیق و حساب‌شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به گفته کارشناسان آمریکایی، ایران از بحران اقتصادی عبور خواهد کرد و می‌گویند که تحریم‌ها بعد از چند ماه در ایران اثرگذار نخواهد بود لذا پیشنهاد می‌دهند برخی از تحریم‌ها برداشته شود تا ایران به فضای غیر تحریم عادت کنند و بعد دوباره تحریم را اعمال کنند.

پورابراهیمی به پیگیری آمریکایی‌ها برای آغاز مذاکرات دوباره با ایران پرداخت و گفت: اقدام رهبری با ادبیات هوشمندانه و اقتدار برگرفته از تقوا و ویژگی‌های معرفتی ایشان به اظهارنظر نخست‌وزیر رئیس‌جمهور پاسخ دادند.

وی اقدامات نیروهای سپاه پاسداران را موجب به هم ریختن کل معادلات آمریکایی‌ها دانست و بیان کرد: در جریان زدن پهباد امریکای ها، مذاکره‌ای از طریق واسطه‌ها آغاز کردند که از ما بخواهند به شکلی ابروی خودشان را برگردانند.

پورابراهیمی ادامه داد: قدرت نظامی جمهوری اسلامی دست برتر در منطقه است و مطمئن باشید اگر می‌توانستند حتماً به ما حمله می‌کردند.

وی اضافه کرد: اقدامات شورای عالی امنیت ملی در بحث فضای برجام فضای مثبت در جامعه ایجاد کرد و همه همراه شده‌اند و به فضل الهی از گردنه سختی که آمریکایی‌ها برای ما ایجاد کردند عبور می‌کنیم و علائم ان هم مشخص است، آمریکایی‌ها آرزوی نابودی جمهوری اسلامی را به گور می‌برند چون ماه عقبه‌ای مانند شهدا، امام زمان و مقام معظم رهبری راداریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم مسیر حرکت ما است و با اقدامات و برنامه‌هایی که نظام در آینده خواهد داشت و مجلس قدرتمند که دولت قدرتمند را می‌تواند تشکیل دهد، شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود.

وی ابراز داشت: به‌واسطه ضعف درونی در دولت طی این سال‌های گذشته هزینه‌های زیادی را پرداخت کردیم، اما انشالله دولت آینده دولت قدرتمندی باشد که دهه پنجم انقلاب را بااقتدار طی کنیم.

منبع: خبرفوری

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • داودی
    0

    آیا شما به تمام امورات مملکت از جمله سیاسی اقتصادی فرهنگی نظامی و و و آگاهی دارید که هر کس وهر مسئولی حرکتی را انجام میدهد بلافاصله چشم هایتان را میبندید و سریعا هم اعتراض میکنید اقای وکیل بعد از 40 سال دیگر بس است حد اقل از کشورهای پیشرفته یاد بگیرید و مسئولین دلسوز مملکت را هتک حرمت نکنید متاسفانه مشکل این مملکت اینست که اکثر مسئولین ما کار بلد نیستند و کار بلدها هم مسئول نیستند اقای وزیر خارجه کارش دیپلماسی و رایزنی سیاسی و گفتگو با تمام کشور ها میباشد و بکارش هم مسلط است ضمنا زیر نظر و کنترل مسئولین بالادستی امورات را اداره میکند این اعتراض شما این معنا را دارد که شما هنوز خام سیاسی هستید و همین مشکل این مملکت است بشما یاد اوری میکنم ترامپ روسیه را تحریم کردو خط و نشان هایی هم برای روسیه کشید بلافاصله وزیر خارجه روسیه عازم امریکا شد و با وزیر خارجه امریکاو سناتور ها ی اثر گذار رایزنی کرد و از شدت عمل ترامپ جلو گیری کردبعد از برگشت به روسیه بشهادت اخبار های سایت های معتبر از ایشان قدر دانی هم شد این است مملکت داری اداره مملکت ذکاوت میخواد هوش میخواد بینش میخواد عقل سلیم میخواد مملکتداری را با فضای مدرسه و دانشگاه نباید اشتباه گرفت نباید مسئولین خدوم و وطن پرست که هم مسلط بکار و کار بلد هستند را مایوس کنید امورات وزارت خارجه در تمام دنیا قائم به یک شخص نیست بلکه عقلای نظام که در راس مملکت هستند کلیه کارها را رصد میکنند لطفا اخبار این قبیل برخورد ها را در فضای خارج کشور بگیرید ببینید چه تغذیه ای به بدخواهان میدهید تا انجا که مردم میدانند شما عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هستید پس به امورات اقتصادی مملکت بپردازید که مردم در مشکلات اقتصادی خیلی رنج میبرند .

    نظرات شما -
    • عبدالحسین منابی
      0

      من ازمریدان آقای ابراهیمی هستم اماجناب آقای داوودی واقعاًگل گفتند

    • محمد
      0

      اگه خیلی آقایی وظایف خودتو انجام بده آقای ظریف خوب کارشو بلده

  • علی
    0

    همه دیدن که ظریف آبروی امریکا ، اروپا وسازمان ملل را خط خطی کرده جز جمله افغانستان حق با ظریفه

  • ملت
    0

    تا زمانی کند ذهننانی چون شما ها بعنوان نماینده وارد مجلس دورهمی می شوید وضع ما بهتر از این نمی شه . مرد ناحسابی ایشان وزیرند شماچی ...

  • مهدی
    0

    جناب آقای نماینده تو را خدا به فکر مذاکره و صلح باشید نه بفکر جنگ همه باهم به دستورات رهبر اطاعت کنید تا ایرانمان آباد بشه

  • کاربر ناشناس
    0

    پورابراهیمی همونی هست که وزیر سابق رفاه (ربیعی) از زد و بندها و فسادهای سیاسی پشت پرده‌اش پرده برداشت. معلوم نیست این خرده‌پاهای سیاسی امروز، تا کنون در کجای سیاست این مملکت حضور داشته اند که امروز به زمین و زمان گیر میدن

  • مهدی
    0

    دوستان عزیز ناراحت نشوید این آقا از سیاست چیزی نمیدونه این جاروجنجال به خاطر انتخابات می‌خواسته خودنمایی کنه

  • بنده خدا
    0

    چرا همه مسعولین خدا را فراموش کرده اند بیت المال را فراموش کردند مردم را فراموش کردند خداوند در قران خدمت به مردم را بر مسعولین واجب دانسته است ایا کلام پروردگار را ای مسعولین انجام داده اید بدانید که خشم مردم موجب خشم خداوند میشود ایا عاقبت پادشاهان ستمگر را ندیدهاید

  • محمد
    0

    باباشمارابخدا بیادازایجورحرفهادست بردارید همیشه که نباید بادشمن جنگید بعضی وقت هم باید باسیاست وگفتگواون راارام کرد یاحداقل دانست که منظورشان ازگفتگوچیه این حرفهاباعث اختلاف میشه حال اینکه اقای ظریف موظاکره که نکرده که شمااینقدرناراحت هستیدگزشته ازاین حرفها اون مسعولیت سیاست خارجه هست باید بعضی کاراهارادرجهت تنش زدایی انجام بده شماهم بهتره بفکرداخل کشو رباشید ومشکلات مردم راحلکنید

  • یوسف
    0

    سلام در حال حاضر مهمترین چیز برای ما اتحاد و همدلی است و گوش به فرمان رهبری ما باید از آقای ظریف حمایت کنیم او سرباز انقلاب و در خط مقدم است قدرت ظریف قدرت ماست او برای اقتدار کشور تمام تلاش خود را خواهد کرد . از همدیگر پشتیبانی کنیم اتحاد رمز موفقیت است .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ظریف سرباز امریکاست نه انقلاب در خاطراتش نوشته : من در ترکیه بودم و عازم آمریکا که از تهران زنگ زدند و گفتند آقای روحانی شما را به عنوان وزیر خارجه انتخاب کرده من هم برگشتم کسی که تبعه آمریکا باشد نمی تواند انقلابی باشد خود روحانی هم تابعیت انگلیسی دارد

  • کاربر ناشناس
    0

    مذاکره باکی بایه مشت دروغ گو روباه صفت

  • محمد
    0

    وزیر امور خارجه است ....چه ربطی به یک نماینده داره ...ظریفی که بهترین وزیر و مسلط به اوضاع و انقلابی و متدین است ..آقای نماینده مجلس چاپلوسی نکن با این حرفهای توخالی به شما ها نمیگویند انقلابی.درمسیردشمن در حرکتید برگردید...اونطرف ترامپ او را منع میکنه اینطرف شما.!!!برای انتخابات دیگر رای نداری ...

  • سعید
    0

    خسته نباشی اقای ظریف

  • ارام
    0

    آقای ظریف ژنده باد.

  • عطار
    0

    جناب پور ابراهیمی پیشنهاد میکنم به همان تحلیلهای اقتصادی تاریخ گذشته خود بسنده بفرمائید واز ورود به حوزه سیاست آنهم با این ادبیات پرهیز فرمایید.

  • محمدی
    0

    با اجازه مردم ایران

  • صضيز
    0

    ايشون مذاكره نكرد ملاقات كرد مذاكرات بسيار شروط متفاوتي داره .نماينده اي كه فرق اين موارد و اختيارات وزير امور خارجه رو ندونه جاش تو سوپر ماركته نه مجلس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  • خط امام
    0

    اقای ابراهیمی عزیز شما باید به اقای ظریف اعتماد داشته باشید لطفا از این کارا نکنید شما کار خودتون انجام دهید اقای ظریف کار خودشون بلدن ایشون فرد انقلابی پیرو ولایتند این حرفا رو لطفا نزنید ملاقات با مذاکره فرق میکنه نماینده محترم مجلس

  • خط امام
    0

    اقای ابراهیمی شما تونستید مشکل اقتصادی کشور رو حل کنی گرونی رو حل کنی جانم عزیز دل برادر به چسب به پستت و یه مقدار به فکر مردم و مشکلاتشون باش لطفا به دیگران کار نداشته باشید این افراد متعهد به نظام و ملتند

  • کاربر ناشناس
    0

    با مجوز رهبرم واز طرف ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها