دستگیری دو صندوق‌زن حرفه‌ای جنوب تهران

روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه دو تن از صندوق‌زن‌های حرفه‌ای جنوب پایتخت طی عملیات پلیس دستگیر شدند.

دستگیری دو صندوق‌زن حرفه‌ای جنوب تهران

حوالی ساعت شش صبح پانزدهم اسفندماه سال گذشته یکی از شهروندان طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اظهار کرد که از صندوق عقب خودرواش تجهیزات و قطعات خودرو از جمله زاپاس، آچارچرخ، جعبه ابزار و.. به سرقت رفته است.

در تحقیقات اولیه توسط پلیس پیشگیری سارق شناسایی نشد و پرونده تشکیل شده برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به اداره بیستم پلیس آگاهی ارجاع شد. در ادامه نیز به دنبال شکایت مرد جوان پرونده‌های مشابه دیگری به اداره بیستم ارجاع شد که همه آن‌ها درباره سرقت سارق یا سرقان از صندوق عقب خودرو در جنوب پایتخت بود. در تحقیقات میدانی از محل‌های وقوع جرم، کارآگاهان موفق شدند چهره یکی از سارقان حرفه ای را به نام جمشید ۴۰ ساله را شناسایی شد و در دیگر پایش‌های اطلاعاتی، مخفیگاه وی را در محدوده مشیریه شناسایی کنند که نتیجه این تحقیقات در اختیار بازپرس شعبه هشتم ناحیه ۳۴ تهران قرار گرفت. در ادامه پس از اخذ دستور قضایی کارآگاهان روز سه شنبه بیست و چهارم تیرماه جمشید و همدستش به نام محسن که ۳۷ ساله است را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به اداره بیستم منتقل کردند.

در بازرسی از مخفیگاه این افراد، تعدادی اموال مسروقه از جمله زاپاس خودرو، ابزارآلات و.. کشف و اداره بیستم منتقل شد و در هر دو متهم در بازجویی‌های تکمیلی به سرقت از صندوق عقب خودروها در جنوب پایتخت اعتراف کردند و مدعی شدند که تاکنون با همکاری یکدیگر حدود ۵۰۰ فقره سرقت انجام داده‌اند. این افراد سابقه دار در دیگر اعترافات خود اظهار کردند که پس از آزادی از زندان در ساعات پایانی شب الی ۵ صبح با استفاده از یک دستگاه خودروی وانت پیکان در محله های اتابک، کیانشهر، غیاثی و محدوده‌های جنوبی تهران پرسه زنی می‌کردند و پس از سرقت تجهیزات خودرو، وسایل سرقتی را به مالخری به نام هاشم در محدوده شوش می فروخته‌اند و هزینه به‌دست آمده از آن را صرف مصرف مواد مخدر و هزینه‌های روزانه زندگی می‌کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که متهمان با دستور قضائی برای کشف جزئیات پرونده و دستگیری مالخر اموال مسروقه در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارند.

منبع: ایسنا

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها