مردی که پسورد ایمیل دوستش را تغییر داده بود، دستگیر شد

رئیس پلیس فتا از دستگیری مردی که با سوء استفاده از اعتماد زن جوان پست الکترونیک وی را مسدوده کرده بود، خبر داد.

مردی که پسورد ایمیل دوستش را تغییر داده بود، دستگیر شد

به گزارش خبر فوری ، سرهنگ تورج کاظمی درباره این خبر اظهار کرد: اوایل ماه جاری خانم جوان ۲۹ ساله‌ای با مراجعه به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای پرونده‌ای را درباره مسدود شدن پست الکترونیک خود تشکیل داد و سپس با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد مدتی است که پست الکترونیکی‌اش مسدود شده و قادر به دسترسی به محتوای پژوهشی‌اش نیست.


رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه ماموران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند گفت: تیمی از عوامل پلیس بررسی موضوع را برعهده گرفتند. ماموران در بررسی‌های اولیه احتمال می‌دادند که فرد یا افرادی قصد اخاذی از شاکی را داشته باشند اما پس از گذشت زمان مشخص شد که این گمان اشتباه بوده چرا که تماسی از سوی افرادی که قصد اخاذی داشته باشند گرفته نشد.


وی با بیان اینکه مدتی حساب شاکی مسدود مانده بود گفت: در اقدامات فنی و پلیسی ماموران مردی ۳۴ ساله ساکن بلوار فردوس که احتمال داده می‌شد اطلاعات این خانم جوان را به‌دست آورده باشد شناسایی شد که وی پس از هماهنگی با مقام قضایی و صدور دستور دستگیری، وی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ کاظمی با تاکید بر اینکه متهم ابتدا جرم ارتکابی خود را انکار می‌کرد گفت: متهم با مشاهده شاکی در پلیس فتا، اعتراف و اظهار کرد که مدتی با شاکی دوست بوده و در این مدت به حساب کاربری، رمز عبور و پست الکترونیک شاکی دسترسی داشته است، تا اینکه بر سر موضوعی اختلاف پیدا می‌کنند و وی برای انتقام گیری از شاکی، رمز عبور پست الکترونیکش را تغییر می‌دهد.

رئیس پلیس فتا در پایان تاکید کرد که حساب کاربری و رمز عبور از جمله اطلاعات شخصی افراد می باشد که این اطلاعات نباید در دسترس سایر افراد قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها