یک روزنامه انگلیسی نوشت: آمریکا انگلیس را در «دام خطرناکی» انداخت

این «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا بود که برای مجازات ایران انگلیس را در دام خطرناکی انداخت.

یک روزنامه انگلیسی نوشت: آمریکا انگلیس را در «دام خطرناکی» انداخت

«سیمون تیزدال» در مطلبی روزنامه انگلیسی آبزرور نوشت: پس از توقیف (غیرقانونی) یک نفتکش ایرانی در جبل الطارق توسط انگلیس، ایران نیز با توقیف یک نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز دست به مقابله به مثل زد امری که منجر به تنش بیشتر در فضای منطقه شده است.

سمند امروز قیمتش چقدر شده؟
این نوینسده در ادامه نوشت: بولتون که معروف به یکی از بازهای جنگ عراق است پس از آن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به وی اختیارات سیاسی گسترده ای داد همان کسی است که مواجهه با ایران را هدایت می کند به همین دلیل برای مجازات ایران اشتیاق زیادی دارد و برایش هرگز مهم نیست که چه کسی و چه طرفی به دلیل این سیاست اش مورد اذیت و آزار قرار می گیرد؛ حتی اگر این طرف یکی از نزدیک ترین همپیمانان آمریکا مانند انگلیس باشد، هم برایش مهم نیست.

تیزدال نوشت: زمانی که بولتون شنید که انگلیس یک نفتکش ایرانی را در سواحل جبل الطارق توقیف کرد داشت از شادی پر در می آورد و در صفحه توئیتری خود نوشت: خبر خوشحال کننده، انگلیس یک نفتکش غول پیکر ایران که در چارچوب نقض تحریم های اروپا نفت برای سوریه می برد را توقیف کرد.»

همه چیز روشن و اضح شده است. سخنان بولتون به گونه ای بود که وانمود می کند خبر برایش غافلگیر کننده بوده است اما همه ادله عکس این را ثابت کرده است زیرا تیم بولتون به شکل مستقیم در توقیف نفتکش ایرانی دست دارد. واقعیت این است که سیاستمداران حزب«محافظه کار» انگلیس که سرگرم انتخاب نخست وزیر جدید بودند در دام آمریکا افتادند.

نویسنده در ادامه نوشت: نتیجه توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق کاملا واضح و روشن شده است و آن هم مقابله به مثل و توقیف نفتکش«استینا ایمپرو»ی انگلیس توسط ایران بود. اگر چه ایران به صراحت این دو حادثه را به هم ربط نداده است اما پیش از آن هشدار داده بود که به عملیات«دزدی دریایی» انگلیس در جبل الطارق پاسخ می دهد و اکنون ایران انتقام خود را گرفته است.

تیزدال همچنین نوشت:« انگلیس در نتیجه آن خود را در یک بحران بین المللی یافت که برای تعامل با آن آمادگی ندارد. همچنین زمان آن هرگز مناسب نیست. پست نخست وزیری قرار است به نخست وزیر جدید واگذار شود که به احتمال زیاد «بوریس جانسون» خواهد بود.کشور در آستانه خروج نابسامان و آشفته از اتحادیه اروپاست امری که باعث می شود روابطش با شرکای اروپایی شکننده شود و روابط با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز متشنج است.»

سیمون تیزدال در پایان نوشت: انگلیس از تلاش های اروپا برای نجات توافقنامه هسته ای با ایران حمایت کرد اما نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس تلاش کردند رضایت ترامپ را هم جلب کنند و از موضع گیری واشنگتن که مدعی است ایران به دلیل برنامه موشکی اش عامل بی ثباتی منطقه است علنا حمایت کردند.

منبع: جماران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها