جدال سخت جوانان والیبال ایران با رقبای اروپایی/ شاگردان خانم مونیکا جدی‌ترین حریف!

تیم ملی والیبال جوانان ایران برای صعود به مرحله نیمه‌هایی رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ بحرین، در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی باید به مصاف دو تیم اروپایی و یک تیم آسیایی برود.

جدال سخت جوانان والیبال ایران با رقبای اروپایی/ شاگردان خانم مونیکا جدی‌ترین حریف!

تیم ملی والیبال جوانان ایران پس از قرار گرفتن در جایگاه دوم گروه خود از رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در بحرین، در دور دوم این مسابقات با تیم‌های آرژانتین، ایتالیا و بحرین هم گروه شد تا کار تقریبا سختی برای صعود به جمع چهار تیم پایانی داشته باشد. مسابقات مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان از فردا (دوشنبه) ۳۱ تیر ماه آغاز خواهد شد که در ادامه این گزارش با رقبای والیبالیست‌های جوان ایران در این مرحله بیشتر آشنا خواهید شد.


ایران - آرژانتین: دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
تیم نخست گروه B دور اول این مسابقات در حال حاضر رتبه ۶ رنکینگ جهانی را در اختیار دارد و پیش از این توانسته‌ است در دو دوره متوالی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ مقام سومی (مدال برنز) رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کند. این در حالی است که ایران تنها یک بار و در سال ۲۰۰۷ توانسته است مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کند.

آرژانتینی‌ها که سابقه چهار دوره (۱۹۸۰، ۱۹۸۲، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶) قهرمانی در رقابت‌های آمریکای جنوبی را دارند، حالا با هدایت لوپز مارتین به عنوان سرمربی، قصد دارند بار دیگر در مسابقات قهرمانی جهان به روی سکو بروند. آرژانتین عملکرد خوبی در دور نخست مسابقات داشت و توانست دو برد را مقابل مصر و کره‌جنوبی کسب کند و تنها در یک بازی نزدیک، مقابل کوبا نتیجه را واگذار کرد.

*نتایج تیم ملی آرژانتین در مرحله گروهی (یک هشتم):
آرژانتین ۳ - ۱ مصر (۲۵-۱۹، ۲۶-۲۴، ۲۲-۲۵ و ۲۵-۱۸)
آرژانتین ۲ - ۳ کوبا (۲۵-۲۳، ۲۵-۲۳، ۱۹-۲۵، ۲۲-۲۵ و ۱۵-۱۳)
آرژانتین ۳ - ۱ کره‌جنوبی (۲۵-۲۰، ۲۷-۲۹، ۲۲-۲۵ و ۲۲-۲۵)

ستاره تیم ملی آرژانتین در این بازی‌ها تا به این لحظه لوسیانو پالونسکی است که تا کنون ۸۰ امتیاز را برای این تیم کسب کرده است. او با ۱۹۸ سانتی‌متر قد، ۷۲ کیلوگرم وزن و ۱۹ سال سن کاپیتان آرژانتینی‌ها است.


ایران - ایتالیا: سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
دومین دیدار ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات با پر افتخارترین تیم گروه F در مسابقات قهرمانی جهان است. ایتالیا که رنک ۱۲ جهان را در اختیار دارد،‌ پیش از این توانسته است در سه دوره ۱۹۸۵، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۳ مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کند. در این دوره نیز ایتالیا توانست با کسب سه برد قاطع برابر تیم‌های قدرتمند کانادا (رنک ۸ جهان)، لهستان (رنک ۲ جهان) و برزیل (رنک ۴ جهان) به عنوان صدرنشین گروه D راهی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات شود.

ایتالیایی‌ها همچنین سابقه سه دوره (۱۹۹۲، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲) قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی اروپا را در کارنامه دارند. با توجه به درخشش بازیکنان ایتالیا در این دوره، به نظر می‌رسد که بازی با شاگردان خانم کرستا مونیکا سخت‌ترین آزمون والیبالیست‌های ایران در این مرحله باشد.(سرمربی تیم پسران ایتالیا یک خانم است.)
*نتایج تیم ملی ایتالیا در مرحله گروهی (یک هشتم):
ایتالیا ۳ - صفر کانادا (۲۵-۱۷، ۲۵-۱۷ و ۲۵-۱۵)
ایتالیا ۳ - صفر لهستان (۲۳-۲۵، ۲۱-۲۵ و ۲۶-۲۸)
ایتالیا ۳ - صفر برزیل (۲۲-۲۵، ۱۵-۲۵ و ۱۸-۲۵)

فرانسسکو رسین با کسب ۳۰ امتیاز در سه بازی گذشته برای تیم ملی ایتالیا، ستاره این تیم است. او با ۱۹ سال سن، ۱۸۶ سانتی‌متر قد و ۷۵ کیلوگرم وزن کاپیتان شاگردان مونیکا است.


ایران - بحرین: چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰
آخرین دیدار شاگردان بهروز عطایی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹، بازی با تیم میزبان است. بحرین ضعیف‌ترین حریف ایران در این مرحله است که در حال حاضر رنک ۴۲ جهان را در اختیار دارد. تا حدودی قهرمان آسیا (ایران) را می‌توان از پیش پیروز این بازی دانست، اما در حال حاضر بحرین از امتیاز میزبانی برخوردار است و شاید این موضوع کار را برای شاگردان عطایی کمی سخت‌ کند.

بحرین در رده سنی جوانان تا کنون در رقابت‌های جهانی و آسیایی موفق به کسب سکو نشده است. این تیم در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان نیز با کسب دو برد (مقابل پورتوریکو و مراکش) و یک باخت (برابر چین)، به عنوان تیم دوم گروه A راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. قابل توجه است که پیش از این قرار بود تیم‌های ایران و بحرین ساعت ۱۸ به مصاف یکدیگر بروند اما طبق تصمیم مسئولان برگزاری مسابقات، بازی این دو تیم با دو ساعت و نیم جابه‌جایی در زمان برگزاری مسابقه، ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

*نتایج تیم ملی بحرین در مرحله گروهی (یک هشتم):
بحرین ۳ - صفر پورتوریکو (۲۵-۱۸، ۲۵-۱۴ و ۲۵-۲۰)
بحرین ۳ - ۲ مراکش (۱۴-۲۵، ۲۵-۲۳، ۲۱-۲۵، ۲۵-۲۲ و ۱۲-۱۵)
بحرین ۱ - ۳ چین (۲۵-۱۹، ۲۳-۲۵، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۱۵)

حسن محمد با کسب ۵۴ امتیاز برای تیم ملی بحرین، ستاره شاگردان خلیفه یوسف (سرمربی) است. محمد عبدالحسین با ۱۹ سال سن، ۱۸۲ سانتی‌متر قد و ۷۱ کیلوگرم وزن، کاپیتان تیم میزبان (بحرین) است.


در گروه E مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات نیز تیم‌های برزیل، روسیه، چین و کره جنوبی همگروه هستند. طبق برنامه بازی‌ها دو تیم برتر هر گروه در این‌ مرحله راهی مرحله نیمه‌نهایی می‌شوند که باید به‌ صورت ضربدری به مصاف هم بروند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها