صدور پروانه ساختمانی از مرداد سیستمی می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت:‌ از اول مرداد صدور پروانه‌های ساختمانی به صورت سیستمی انجام می‌شود و نیروی انسانی حذف خواهد شد.

صدور پروانه ساختمانی از مرداد سیستمی می‌شود

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الزام صدور پروانه برای همه ساختمان‌ها قانونی است و همه مالکین در شهر و حریم شهر باید از طریق مرجع صدور پروانه نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.

وی افزود: این موضوع برای شهرداری هم مستثنی نیست البته در سنوات گذشته علیرغم اینکه شهرداری خودش مجری ارائه پروانه بوده بعضا ضوابط را رعایت نکرده است که ما سال گذشته بخشنامه‌ای ابلاغ کردیم که حتما این دسته از املاک نیز باید پروانه داشته باشند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت:‌ از ساخت ملک‌های بدون پروانه جلوگیری می‌کنیم البته صدور پروانه برای آغاز عملیات است و اگر ساختمانی بدون پروانه ساخته شود فرآیند دیگری برای آن در نظر می‌گیریم لذا آن را بررسی که آیا منطبق با مقررات ساخته شده یا خیر و اگر خلاف انجام داده با آن برخورد و یا اگر در مسیر راه است اصلاح برایش انجام شود.

گلپایگانی در مورد امضاهای طلایی گفت: امضاهای طلایی زیاد بوده ولی ما آنها را کاهش داده‌ایم و از اول مرداد صدور پروانه سیستمی انجام می‌گیرد تا اگر خلاف مقررات انجام گرفته باشد جلوی تهیه پروانه را بگیریم.

وی بیان داشت: علت طولانی شدن صدور پروانه به چانه‌زنی ارباب رجوع و شهرداری برمی‌گردد که این مسئله در سنوات گذشته بوده تا افراد اقداماتی که قانون تأیید نکرده را انجام دهند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه چانه‌زنی برای عدول از قانون انجام می‌گرفت گفت:‌در گذشته بر روی اجرای قانون مصرانه عمل نمی‌کردند و برخی معتقد بودند که این موضوع برای درآمد شهرداری مشکلی ندارد ولی به نظر من قانون‌گریزی بوده و آن را قبول ندارم.

وی ابراز امیدواری کرد: با حذف نیروی انسانی در صدور پروانه‌های ساختمانی و سیستمی شدن این فرآیند شفافیت بیشتری در صدور پروانه‌ها انجام گیرد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها