مترو ۵ سال دیگر به نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌رسد

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درخصوص زمان بهره‌برداری از مترو نمایشگاه بین المللی گفت: اگر شرایط تامین مالی انجام شود، طی ۵ سال، محدوده غربی خط۱۰ که ایستگاه نمایشگاه بین‌المللی هم در آن قرار دارد و شامل ۲۰ کیلومتر می‌شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

مترو ۵ سال دیگر به نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌رسد

علی امام با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر امضا شده میان شرکت مترو و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اظهار کرد: خط 10 که از 4 خط جدیدی است که در دستورالعمل احداث قرار گرفته قرار است و ایستگاه نمایشگاه بین المللی تهران هم در این خط که نخستین خط شرقی غربی مترو در شمال تهران است، جانمایی شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با اشاره به تعهدات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران برای احداث ایستگاه در محل نمایشگاه بین المللی گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین المللی در این تفاهم نامه متعهد شده است که زمین را برای احداث ایستگاه در اختیار مترو قرار دهد و علاوه بر آن سرمایه‌گذار احداث این ایستگاه را به شرکت مترو تهران و حومه معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط تامین مالی این پروژه انجام شود، در بازه زمانی 5 ساله، محدوده غربی خط 10 که ایستگاه نمایشگاه بین‌المللی هم در آن قرار دارد و شامل 20 کیلومتر می‌شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش تسنیم، روز چهارشنبه 26 تیرماه تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، شهرداری منطقه یک و مترو تهران منعقد شد تا بر اساس توافقات صورت‌گرفته، نمایشگاه بین المللی تهران به سیستم حمل و نقل مترو تهران متصل شود. احداث این ایستگاه مترو و اتصال نمایشگاه بین المللی به سیستم حمل و نقل قطار شهری باعث می‌شود تا علاوه بر دسترسی آسان بازدیدکنندگان به نمایشگاه، روانسازی ترافیک در معابر بزرگراهی حاشیه نمایشگاه نیز اتفاق بیفتد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها