ردپای عربستان و امارات در نوسان بازار ارز

وقتی مشغول کاری هستید و عده‌ای به کمک شما می آیند طبعاً خوشحال می‌شوید، ولی اگر کمک کنندگان از دشمنان شما باشند، چطور؟ آیا نباید به حسن نیت آنها شک کنید؟

ردپای عربستان و امارات در نوسان بازار ارز

وقتی عمال عربستان در دوبی و دیگرنقاط جهان به ناگهان خریدار تومان می‌شوند و قیمت ارز در بازار رو به کاهش می‌گذارد آیا نباید شک کرد که چه اتفاقی افتاده که ناگهان "تومان" ما عزیز شده، آیا نرخ تورم در ایران کاهش یافته و به زیر صفر رسیده؟ و تراز بازرگانی ما مثبت شده است؟

چه اتفاقی افتاده که ارزش تومان ما به شدت بالا رفته؟ و اگر هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده، چرا برخی شروع به خرید تومان و تزریق ارز به اقتصاد ما می‌کنند، آیا به ناگهان صرافان عربستانی دشمنی را با ما کنار گذاشته و عاشق ملّت ایران شده‌اند و از سر دلسوزی میلیون‌ها درهم و دلار خود را ارزان کرده و به مردم ایران عرضه می‌کنند؟ اگر جواب سوالات فوق مثبت نیست، آیا شایسته نیست که بازار ساز عزیز ما یعنی بانک محترم مرکزی خلاف روش آنها رفتار کرده و با تزریق منفی به خرید و جمع آوری ارز اقدام نموده و نقشه آنها را که همانا ایجاد نوسان و تلاطم در بازار ما است را نقش بر آب کند؟

بررسی های فنی و اقتصادی نشان می‌دهد وقتی شما تلاطم پنج تا ده در صدی را در بازار مشاهده می‌کنید، حتما یک جای کار اشکال دارد،

البته نقش نیروی سوم هم که سوداگران و سودجویان هستند همیشه حائز اهمیت است، ولی وظیفه بانک‌های مرکزی در همه دنیا جلوگیری از نوسانات و تلاطمات مخرب است. نکته اینجاست که اگر ثبات در بازار مشاهده شود معلوم می‌شود مسئولین اقتصادی کارشان را صحیح انجام می دهند و اگر تلاطم بالای دو در صد در روز اتفاق بیافتد، عکس این مدعا صدق می‌کند.

و البته ما هم دعا می کنیم.

رییس اسبق کانون صرافان

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها