با چشمان خود بشنوید

شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، ابزار جدید و جالبی ابداع کرده‌اند که هنوز امکان خرید آن‌ها وجود ندارد.

با چشمان خود بشنوید

در حال حاضر، رقابت‌های قابل توجه و متفاوتی برای ابداع ابزار جالب، در دنیای فناوری وجود دارد. این تلاش‌ها موجب شده تا پروژه‌های گوناگونی برای ابداع ابزار متفاوت آغاز شوند که محصولات جالبی ارائه می‌دهند اما نمی‌توان گفت که همه این محصولات، کارایی قابل توجهی دارند. شاید برخی از محصولات جدید، بی‌فایده، عجیب و حتی خنده‌دار به نظر برسند.

شارژر خورشیدی

با چشمان خود بشنوید

با شدت گرفتن اثر تغییرات اقلیمی، جستجوی روش‌هایی برای محافظت از محیط زیست نیز افزایش می‌یابد. خورشید، منبع بزرگی از انرژی پاک به شمار می‌رود اما برای بسیاری از افراد، نصب کردن پنل‌های خورشیدی روی سقف خانه، کاری دشوار است.

شرکتی موسوم به "گروپ‌هاگ"(Grouphug) سعی دارد روشی ارائه دهد تا دسترسی به انرژی خورشیدی برای همه حتی کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند، امکان‌پذیر باشد. این شرکت، یک پنل خورشیدی ارائه داده که در یک قاب چوبی قرار دارد. این پنل خورشیدی، به سادگی روی پنجره آویزان می‌شود و نور خورشید را جذب می‌کند. همچنین، این پنل به یک پورت USB متصل می‌شود تا ابزاری مانند تلفن همراه و تبلت را شارژ کند.

عکاسی با پهپادها

با چشمان خود بشنوید

پهپادها، یکی از جالب‌ترین ابزار حوزه فناوری هستند که توانسته‌اند توجه علاقمندان به عکاسی را به خود جلب کنند. این ابزار کارآمد به عکاسان امکان می‌دهد تا به سادگی مناظر مورد نظر خود را از آسمان و زاویه دید یک پرنده به تصویر بکشند اما شاید تصاویر ثبت شده توسط پهپادها، همیشه زیبا نباشند.

شرکت "مومنت"(Moment)، مدل جدیدی از لنز "آنامورفیک"(anamorphic) ارائه داده که برای حمل با پهپاد، به اندازه کافی سبک است و می‌تواند امکان عکسبرداری از زوایای گسترده و گوناگون را برای پهپاد فراهم کند. این لنز طوری طراحی شده که می‌توان آن را به پهپادهای شرکت "دی‌جی‌آی"(DJI) موسوم به "ماویک 2 پرو"(Mavic 2 Pro) و "زوم"(Zoom) متصل کرد. شرکت مومنت علاوه بر لنز، یک سیستم تهویه مجهز به چند فیلتر و یک قسمت مخصوص قرار گرفتن تلفن همراه نیز طراحی کرده تا امکان کنترل دقیق پهپاد فراهم شود.

با چشمان خود بشنوید!

با چشمان خود بشنوید

شاید شنیدن با چشم، موضوعی عجیب و حتی خنده‌دار به نظر برسد اما محصول جدیدی موسوم به "رادیاتور"(Radiator) می‌تواند آن را ممکن کند. رادیاتور، یک ابزار تولیدکننده لیزر است که امکان تابش لیزر را در رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون فراهم می‌کند. کاربر باید برای استفاده از این ابزار، آن را بالای یک پروژکتور لیزر قرار دهد تا انتشار پرتوها آغاز شود. رادیاتور می‌تواند یک ابزار کاربردی برای علاقمندان به موسیقی و هنرهای بصری باشد.

بازی‌های کلاسیک در یک کنسول قابل حمل

با چشمان خود بشنوید

در حال حاضر، شرکت‌های بسیاری، بازی‌های قدیمی ویدئویی را شبیه‌سازی می‌کنند تا علاقمندان بتوانند دوباره تجربه بازی‌های قدیمی را داشته باشند و یا در صورت تمایل، آنها را برای نسل‌های بعد ذخیره کنند. شرکت‌هایی مانند "نینتندو"(Nintendo) و "سونی" (Sony)، بازی‌های قدیمی خود را با کنسول‌های جدیدی به بازار عرضه کرده‌اند تا امکان تجربه دوباره بازی‌های کلاسیک وجود داشته باشد اما بازی کردن با استفاده از کنسول، انتخاب‌ها را محدود می‌کند.

"لیرا"(Lyra)، یک ابزار جدید است که می‌تواند امکان لذت بردن از بازی‌های کلاسیک را در یک قاب قابل حمل برای کاربران خود فراهم کند. کاربران می‌توانند در صورت تمایل، لیرا را به تلویزیون متصل کنند تا از بازی خود روی یک صفحه بزرگتر لذت ببرند و یا این که با متصل کردن لیرا به رایانه تک‌برد "رزبری پای"(Raspberry Pi)، یک کنسول بازی قابل حمل در اختیار داشته باشند. به نظر نمی‌رسد که لیرا، پاسخگوی بازی‌های رایانه‌ای جدید باشد اما گزینه مناسبی برای بازی‌های کلاسیک خواهد بود.

قهوه‌ساز خودکار

با چشمان خود بشنوید

قهوه، از نوشیدنی‌هایی است که علاقمندان بسیاری دارد و نمی‌توان طعم مطبوع آن را انکار کرد اما آماده کردن قهوه، به مجموعه وسایل خاصی نیاز دارد. اگر از افرادی باشید که نمی‌توانند وسایل لازم برای آماده کردن قهوه را با خود حمل کنند، قهوه‌ساز خودکار "آروما"(Aroma)، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این ابزار آنقدر کوچک است که می‌توانید آن را در یک کوله‌پشتی بگذارید و با خود به همه جا ببرید. این فناوری که کار خود را تنها با فشردن یک دکمه آغاز می‌کند، یک فیلتر قابل بازیافت دارد؛ در نتیجه کاربر می‌تواند بدون نگرانی در مورد تاثیرات منفی قهوه‌ساز بر محیط زیست، از آن استفاده کند.

کیسه بوکس هوشمند

با چشمان خود بشنوید

بوکس، ورزش خوبی برای کاهش فشارهای روزمره است و می‌تواند به تخلیه ناراحتی کمک کند. کیسه بوکس" موو ایت اسپید"(MoveItSpeed)، ویژگی‌های خوبی برای علاقمندان به این رشته ورزشی دارد. این کیسه بوکس هوشمند، به حسگرهایی مجهز است که می‌توانند جهت، سرعت و قدرت مشت زدن کاربر را تشخیص دهند.

یکی از ویژگی‌های کیسه بوکس هوشمند، این است که به یک اپلیکیشن تلفن همراه متصل می‌شود تا اطلاعاتی برای راهنمایی و آموزش کاربر، در اختیار او بگذارد. کاربران می‌توانند با کمک این اپلیکیشن، با دوستان خود نیز در ارتباط باشند و آنها را به ورزش دعوت کنند.

دستگاه تهویه قابل حمل

با چشمان خود بشنوید

گرم شدن هوا، موجب می‌شود که همیشه نیاز به یک دستگاه تهویه احساس شود. دستگاه‌های تهویه قدیمی، مشکلات بسیاری به همراه دارند. این دستگاه‌ها آنقدر بزرگ هستند که نمی‌توان آنها را به راحتی به محل کار و یا سفر جاده‌ای برد. همچنین، روش این دستگاه‌ها برای خنک کردن هوا، ساده نیست زیرا برای جذب گرما از مایعات استفاده می‌کنند. "کاسمو دیزی"(Cosmo Daisy)، یک دستگاه تهویه نسبتا کوچک است که برای حرکت دادن گرما از یک سمت دستگاه به سمتی دیگر، از تجهیزات الکترونیکی جامد استفاده می‌کند؛ در نتیجه می‌تواند هوا را سرد و یا در صورت تمایل کاربر، گرم کند و این کار را بدون نیاز به مایع خنک‌کننده انجام دهد. کابران می‌توانند به راحتی از این دستگاه تهویه، در اتاق خواب یا دفتر خود استفاده کنند.

ایرباد بی‌سیم

با چشمان خود بشنوید

در حال حاضر، ایربادهای بی‌سیم زیادی ابداع و به بازار ارائه شده‌اند اما این ابزار به رغم سادگی در کاربرد، یک مشکل آزاردهنده به همراه دارند و آن، نیاز به یک شارژر است که می‌تواند برای کاربر آزاردهنده باشد.

"ویربادز"(Wearbuds)، نوعی ایرباد جدید است که به جای شارژر، با یک مچ‌بند شارژ می‌شود. مچ‌بند علاوه بر شارژ ایرباد می‌تواند اطلاعاتی در مورد تناسب اندام به کاربران ارائه دهد و به رنگ‌های گوناگون درآید. به گفته سازندگان ویربادز، این محصول، با وضوح صوتی بالا ارائه خواهد شد و عمر مفید آن نیز بیش از پنج ساعت خواهد بود.

تشکی با قابلیت ماساژ

با چشمان خود بشنوید

در حال حاضر، آزمایش‌های بسیاری در رابطه با صدا و خواب صورت می‌گیرند؛ در نتیجه کالاهای خواب و اپلیکیشن‌های آرام‌بخش بسیاری ابداع و به بازار ارائه شده‌اند. "ویوفورم"(Waveform)، یکی از فناوری‌هایی است که برای بهبود کیفیت خواب کاربران ابداع شده است. این فناوری، یک تشک از جنس فوم هوشمند است که مجموعه‌ای از مبدل‌ها را در بر دارد.

این تشک می‌تواند کاربر را با لرزش‌هایی در فرکانس پایین ماساژ دهد. ویوفورم می‌تواند به سیستم‌های سرگرمی نیز متصل شود و لرزش‌های خود را با موسیقی مورد علاقه کاربر هماهنگ کند تا کاربر بتواند هنگام گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و یا بازی‌های ویدئویی، از ماساژ تشک نیز لذت ببرد.

پرستار هوشمند نوزاد

با چشمان خود بشنوید

هوش مصنوعی به سرعت در حال گسترش است و بسیاری از متخصصان باور دارند که این فناوری، به زودی جایگزین انسان خواهد شد. یکی از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که هنوز به بازار عرضه نشده، ابزاری است که می‌تواند کار پرستار نوزاد را انجام دهد.

نوزادان و کودکان نوپا، کنجکاو هستند و ممکن است به خاطر همین کنجکاوی، در خطر باشند؛ در نتیجه همیشه باید کسی مراقبت از آنها را به عهده بگیرد. این ابزار موسوم به "کوبو"(Cubo) می‌تواند هنگامی که کابران به کارهای روزمره خود مشغول هستند، نوزاد و یا کودک نوپای آنها را زیر نظر داشته باشد. همچنین، کوبو می‌تواند تصاویری از نوزاد را در حالت‌های گوناگون ثبت کند و تشخیص دهد که نوزاد چه زمانی در حالت خطر قرار می‌گیرد.

خودکار مغناطیسی

با چشمان خود بشنوید

خودکار، ابزاری کارآمد برای نوشتن است اما اگر این ابزار، به نیروی مغناطیسی مجهز باشد، کارایی بیشتری خواهد داشت. "مگنتیپز"(Magnetips)، مجموعه‌ای از خودکارهای مغناطیسی است که گزینه مناسبی برای نوشتن یا طراحی به شمار می‌روند. نکته منحصر به فرد در مورد "مگنتیپز" این است که به آهن‌رباهای قوی مجهز هستند که آنها را به یک اسباب‌بازی جالب نیز تبدیل می‌کند.

منبع: دیجیتال ترندز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها