شعارهای من در راستای پیگیری حقوقی از مردم است که محقق نشده است

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید کمک کنیم موانع اداری و بانکی برای ایجاد اشتغال برداشته شود، گفت: رئیس‌جمهور نباید کسی را که به عنوان وزیر انتخاب می‌کند، به خاطر همکاری‌‌های قبلی‌اش باشد.

شعارهای من در راستای پیگیری حقوقی از مردم است که محقق نشده است

سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز در شبکه چهارم سیما و در پاسخ به سؤالات کارشناسان گفت: دوستان ما در صنایع دفاعی فعالیت‌های خوبی کردند و مهارت های بسیاری بدست آوردند و آمریکا هم می‌داند که اگر وارد صحنه اقدام نظامی بشود، برایش گران تمام خواهد شد؛ بنابراین فقط رجز می‌خواند.

وی افزود: راهبر اول ما در مقابله با سیاست‌های سلطه جویانه آمریکا، راهبرد تجهیز و تقویت بنیه دفاعی کشور است.

میرسلیم با بیان اینکه ما باید ندای صلح طلبی و عدم ستیزه جویی خودمان را از طریق کشورهای دوست به گوش آمریکایی‌ها برسانیم، اظهار داشت: نیت جمهوری اسلامی این است که بشریت در آرامش باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: ما همواره گفتیم حل مساله فلسطین باید براساس قواعد مردم سالارانه باشد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی اجازه نداد تا جهالت تکفیری‌ها در دنیا حاکم شود و شهدای زیادی در این را داد، گفت: اگر تلاش های رزمندگان ما نبود ناامنی در اروپا و آمریکا بیشتر شده بود. ایران خدمت بزرگی به همه کشورهای دنیا کرده است.

میرسلیم خاطرنشان کرد: حضور ایرانیان وطن دوست در آمریکا باعث می‌شود تا دولت آمریکا نتواند رجزخوانی‌هایش علیه ایران را به منصه ظهور برساند.

وی با تاکید بر اینکه ما برای مسکن ارزان باید روش های مهندسی دقیق بکار ببریم، تصریح کرد: لازم نیست این منازل تجملاتی داشته باشد بلکه باید استخوان دار بوده و در مقابل زلزله مقاوم باشد. مسکن ارزان به معنای مسکن بی‌کیفیت نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه روش ما در مسکن ارزان اجاره به شرط تملیک است، تاکید کرد: تورمی که در حد 40 درصد باشد ویران کننده است و اجازه پیشرفت را به کشور نمی‌دهد بنابراین باید با این تورم مبارزه کرد.

میرسلیم با اشاره به اینکه در هر کشوری که بدنبال توسعه اقتصادی است، تورمی حدود 3 درصد وجود دارد، افزود: این تورم نه تنها به سلامت اقتصادی ضربه نمی‌زند بلکه باعث ایجاد انگیزه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.

وی افزود: مساله اشتغال و بیکاری از اواخر دولت دهم آغاز شد و در دولت یازدهم شدت گرفت.

میرسلیم ادامه داد: مشکل بیکاری اهمیت بیشتری از مشکل تورم دارد زیرا بیکاری باعث ناهنجاری‌های اجتماعی و حتی معضلات امنیتی می‌شود و ارکان جامعه را تضعیف می‌کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه فراموش کردن بیکاری و پرداختن به مساله تورم چاره‌ساز مشکلات جامعه نیست، اظهار داشت: باید موانع اداری و مشکلات بانکی از پیش پای کارگاههای تولیدی برداشته شود تا آنها بتوانند شاغلین خودرا بازگردانند. در این زمینه نیازمند سرمایه گذاری نیستیم زیرا سرمایه های این کارگاهها موجود است و فقط باید آنها را احیا کرد

وی تاکید کرد: برخی بنگاه‌های ما فعال هستند ولی بهره‌وری مناسب ندارند و فقط دولت باید به آنها مشوق های لازم را بدهد.

میرسلیم افزود: دولت باید برخی اشتغالات اصلی و «مادر» را احیا کند تا در کنار آن هزاران شغل فرعی دیگر ایجاد شود. بنابراین صنایع تولیدی مادر، باید افزایش یابد تا اشتغالات جانبی و فرعی رونق بگیرد

وی با بیان اینکه شعار اصلی من این است که آن دسته از حقوقی که مردم داشتند و به آن بی‌توجهی شده است را احقاق کنیم، تصریح کرد: این حقوق همان حقوقی است که در قانون اساسی آمده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: محقق کردن آرمان های قانون اساسی کار یک یا دو دولت نیست.

میرسلیم گفت: دولت باید با مردم روراست باشد و آنها را تزویر نکند و آمارهای دروغ به آنها ندهد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ افزود: رئیس‌جمهور نباید کسی را که به عنوان وزیر انتخاب می‌کند، به خاطر همکاری‌‌های قبلی‌اش باشد. نیازمند دولتی هستیم که مبنای کارش راستی و درستی برای گرفتن حق مردم باشد.

وی با بیان اینکه در دولت درستی، وزرا باید از شایستگی های لازم برخوردار باشند، گفت: نباید بطور مطلق نفی کننده فضای مجازی باشیم. از فضای محازی استفاده های خوبی می‌توان کرد.

میرسلیم با بیان اینکه صدا و سیما می‌تواند با ایجاد مکمل‌هایی در کنار فضای مجازی، ضریب نفوذ خود را افزایش دهد، تاکید کرد: با فضای مجازی امکان نظارت عمومی فراهم خواهد شد؛ به نظر من ابزار فضای مجازی باید بماند و کمک کننده نظام مردم سالارانه با نظارتی فعال و عمومی باشد.

وی در عین حال افزود: البته برنامه های مستهجن، توهین‌ها، شایعات و دروغ ها باید از این فضا حذف شود.

میرسلیم با بیان اینکه نباید نسبت به زمینه های اشتغال از طریق فضای مجازی غافل باشیم، تاکید کرد: قاعده مردم‌سالاری این است که اگر هر اکثریتی اقلیت را سرکوب کند، خودش را بر باد داده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در همین راستا خاطرنشان کرد: اقلیت هم نباید به لجن پراکنی، فخاشی، دروغگویی و شایعه‌پراکنی علیه اکثریت بپردازد؛ اسم این کارها نقد نیست.

وی ادامه داد: ما کاری که در طول 15 سال گذشته در حزب موتلفه اسلامی انجام دادیم، نقادی توام با احترام نسبت به دولت‌ها بوده است. هیچگاه نقدهای ما همراه با توهین و تخریب نبوده است. حتی برخی از این نقدها را محرمانه مطرح کردیم.

میرسلیم تاکید کرد: منتقد غیرصادق، خائن به مردم و جامعه خواهد شد. برخی تیترهای رسانه‌ها هیچ انطباقی با متن ندارد و نوعی دروغ و انحراف در جامعه محسوب می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه من از منتقدان برنامه ششم توسعه هستم و البته این برنامه را دولت یازدهم پیشنهاد نداده بلکه مجلس آن را در قالب طرح بررسی کرده است، گفت: نباید به بودجه سالانه، تبصره های متعددی خارج از برنامه های توسعه اضافه کنیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها