طرح خانه‌دار شدن کارمندان/ آیا کارمندان صاحبخانه می‌شوند؟

طی چند هفته اخیر وزیر راه و شهرسازی از طرح جدیدی برای تامین مسکن کارمندان دولت با هدف رونق دهی به بخش مسکن و تامین مسکن کارمندان فاقد خانه خبر داده است.

طرح خانه‌دار شدن کارمندان/ آیا کارمندان صاحبخانه می‌شوند؟

به گزارش خبر فوری ، طی چند هفته اخیر وزیر راه و شهرسازی از طرح جدیدی برای تامین مسکن کارمندان دولت با هدف رونق دهی به بخش مسکن و تامین مسکن کارمندان فاقد خانه خبر داده است. طرح به این شیوه برنامه‌ریزی شده تا کارمندان دولت و جوانانی که در خدمت دولت هستند، از بدو خدمت از حقوق ماهانه آنها کسر و به صندوقی واریز شود تا بعد از مدت زمانی مشخص کارمندان دولت صاحبخانه شوند.

کارکنان فاقد مسکن دولت با پرداخت ماهی معادل ۲۰‌درصد حقوق ماهانه به مدت ۲۵ سال، صاحب یک واحد مسکونی به روش تقسیط کامل می‌شوند. دوره انتظار ۷ ساله برای دریافت واحد لازم است.

کارمندان متقاضی مسکن چنانچه قادر به پرداخت نقدی ۱۶‌درصد از کل بهای تمام‌شده باشند، عملیات تقسیط به مدت ۲۰ سال خواهد بود و مدت زمان انتظار برای دریافت خانه‌های ساخته شده در قالب این طرح نیز به جای ۷ سال به ۲ سال کاهش پیدا می‌کند.

در صفحه امروز باشگاه اقتصاددانان، علاوه بر بررسی ابعاد مختلف این طرح، ابهامات و سوالات اولیه از نحوه تدوین و اجرای این طرح مورد واکاوی قرار گرفته است.

منبع: دنیای اقتصاد

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها