گرد و خاک آفریقا به مشهد می‌رسد

رئیس اداره پیش‌بینی و هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: طی بعدازظهر امروز تا پایان روز یکشنبه افزایش شدت باد همراه با گردوخاک در برخی نقاط استان را داریم و این وضعیت در نوار شرقی و غربی استان شدیدتر خواهد بود.

گرد و خاک آفریقا به مشهد می‌رسد

به گزارش مشهد فوری ، یحیی قائنی‌پور اظهارداشت: طی روزهای آینده تغییرات گسترده‌ای در جو نداریم. از امروز بعدازظهر تا پایان روز یکشنبه، افزایش شدت باد را در استان داریم و وزش باد شدید تنها امروز و فردا اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: این باد در برخی نقاط با گردوخاک همراه است. این وضعیت در مشهد نیز هست اما در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان وزش باد شدیدتر خواهد بود. از دوشنبه انتظار داریم مقدار کمی از گرمی هوا کاسته شود، اما هوا باز هم گرم خواهد بود و فقط مقدار کمی از دمای هوا کاسته می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: رنج دمای هوای مشهد 40 درجه است، اما از دوشنبه به بعد بین 37 تا 38 درجه خواهد بود. با وجود کم‌شدن چند درجه اما باز هم هوای مشهد گرم خواهد بود.

قائنی‌پور بیان کرد: آب‌پاشی در شهر توسط مدیریت شهری به صورت مقطعی و در مسافت‌های کوتاه اثر دارد. سیستم‌های جوی، سیستم‌های بزرگی هستند که محدوده زیادی را تحت‌تاثیر خود قرار می دهند.

وی با بیان اینکه آب‌‎پاشی در مقطع زمانی و مسافت کوتاه شاید اثر بگذارد، افزود: آب‌پاشی را نمی‌توان در همه‌جا انجام داد، چرا که توده هوا بسیار گسترده است. این توده هوا، از آفریقا تا کل خاورمیانه را تحت‌تاثیر خود قرار داده و فقط کشور و استان ما نیست.

رئیس اداره پیش‌بینی و هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کل منطقه درگیر هوای گرم هستند. مساحت گسترده‌ای تحت پوشش این توده هواست و سیستم آب‌پاشی خیلی نمی‌تواند موثر باشد اما برای مساحت کوتاه و مقطع زمانی کم شاید پاسخگو باشد.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها