عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

محصول 301 ایران خودرو افتخاری برای هر ایرانی است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی برای حمایت از شرکت‌هایی که قدم در مسیر خودکفایی و رفع نیازهای وارداتی کشور گذاشته‌اند، خواستار حمایت همه‌جانبه از سوی شبکه بانکی و دستگاه‌های حامی و پشتیبان شد.

محصول 301 ایران خودرو افتخاری برای هر ایرانی است

سید فرید موسوی در بازدید از سالن ایران خودرو در نخستین نمایشگاه فرصت‌های داخلی سازی و رونق تولید گفت: این آرزوی دیرینه ما بوده که بتوانیم نیازهایمان را براساس ظرفیت‌های داخلی به ویژه در بخش صنعت تامین کنیم. موجب مسرت است اقداماتی که در وزارت صنعت به ویژه در حوزه خودروسازی انجام شده بر مبنای این سیاست و راهبرد بوده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس نیز از این اقدامات حمایت و در صورتی که خلاء قانونی وجود داشته باشد آن را مرتفع خواهد کرد.
وی خودکفایی و اشتغال را از چالش‌های مهم اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری در داخلی‌سازی تولید، علاوه بر رونق تولید، بخش مهمی از مشکلات مربوط به اشتغال نیز مرتفع خواهد شد.
موسوی با اشاره به موفقیت ایران خودرو در به ثمر رساندن پروژه 301 آن را افتخاری برای هر ایرانی دانست و گفت: ایران خودرو توانسته خودرویی را که می‌توانست با صرف هزینه بالا از مسیر واردات به بازار کشور وارد شود و استفاده آن برای تمامی اقشار جامعه میسر نبود را به مرحله تولید برساند و این اتفاق مبارکی است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های داخلی سازی و رونق تولید گفت: این نمایشگاه در نوع خود منحصر به فرد است، پیش از این نمایشگاه‌ها محل عرضه و معرفی کالا و خدمات بوده‌اند اما نمایشگاه فعلی تقاضا محور است. واحدهای صنعتی مانند خودرو نیز در این نمایشگاه و اعلام نیاز خود پیشگام هستند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پیش از این بسیاری از تولیدکنندگان اظهار می‌کردند که ما توان تولید داریم اما حمایتی از ما نمی‌شود، الان این اتفاق با دعوت وزارت صمت از صنایع کشور و کارآفرینان افتاده و نیازمندی ها در معرض دید قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: کارآفرینان و واحدهای فعال صنعتی دعوت می کنیم تا نیازها را ببینند تا با استفاده از ظرفیت آنان داخلی سازی صورت بگیرد. توان صادرات نیز وجود دارد، بعد از محدودیت‌های فعلی نیز می توان بازارهای بین‌المللی را مبتنی بر ظرفیت‌های موجود پوشش داد.

منبع: ایکو پرس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهران
    0

    دوستان خبر فوری > احتمالا چون این خبر تبلیغاتی است نظرات رامنتشر نمی کنید . ولی برای شما اینگونه اخبار زشت است . یک نماینده مجلس تولید خودروی 300 میلیون تومانی فرانسوی را افتخاری برای هر ایرانی می داند و ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها