افزایش درآمد شهرداری از محل زباله‌های خشک

شهردار منطقه 2 تهران گفت: شهرداری ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از محل زباله‌های خشک درآمد دارند.

افزایش درآمد شهرداری از محل زباله‌های خشک

رسول کشت پور، شهردار منطقه ۲ در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری و بوستان پدر با اشاره به میزان توسعه یافتگی شهر گفت: از معیار‌های توسعه یافتگی کشور می‌تواند توسعه محیط زیست و توسعه فضای سبز اشاره کرد که یکی از آن‌ها توسعه قلمرو عمومی است و ما شاهد هستیم که در موضوع توسعه قلمرو مشاعی در قالب پارک‌ها اتفاق خوبی افتاده است.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به افتتاح پارک حشرات گفت: پروژه پارک حشرات پروژه مشارکتی بود که ظرف مدت ۸ ماه طراحی، اجرا و افتتاح شد.

کشت پور گفت: امروز رونمایی از اولین دستگاه خود دریافت و شیشه و بطری را داشتیم که در فروشگاه شهروند انجام شد و توضیحات زیادی دارد.

وی گفت: با سراسری شدن استفاده از این دستگاه دیگر شاهد نیستیم کودکانی در بین زباله‌ها مشغول جمع آوری پسماند‌های ارزشمند در پایتخت هستند.

وی با تاکید در درآمدزایی از حوزه پسماند گفت: ما در این حوزه از تجربیات کشور‌های دنیا استفاده کردیم که می‌توانیم از پسماند‌ها برای درآمدزایی استفاده کنیم.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به کمک ۷۸ میلیاردی برای توسعه مترو گفت: در یک و نیم سال گذشته شهرداری منطقه ۲ نقش مهمی در توسعه مترو داشت و در همین رابطه دو هفته گذشته مبلغی بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان برای توسعه مترو پرداخت شد.

کشت پور گفت: ما در حوزه پسماند می‌توانیم درآمدزا باشیم و تجربه ما نشان می‌دهد در سه ماه گذشته تنها مبلغ دویست و بیست میلیون تومان درآمد در این بخش داشتیم و امروز در آمد ما به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از زباله‌های خشک رسیده است.

وی با تاکید در مدیریت خودگردان منطقه‌ای گفت: بر اساس رویکرد شورای پنجم تمام مکان اجاره‌ای ما نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان درآمد داشت و وقتی ما آن‌ها را شناسایی کردیم و قیمت آن‌ها را در مزایده گذاشتیم درآمد ما به ۳۴ میلیارد در سال رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها