انتقاد از کوتاهی دستگاه‌ها در تکالیف قانونی حوزه عفاف و حجاب/ آدرس خانه مد و لباس مشهد کجاست؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از خوب اجرایی نشدن قانون ساماندهی مد و لباس انتقاد کرد.

انتقاد از کوتاهی دستگاه‌ها در تکالیف قانونی حوزه عفاف و حجاب/ آدرس خانه مد و لباس مشهد کجاست؟

به گزارش مشهد فوری ، سیدعبدالله ارجاعی در برنامه گفتگوی ویژه صداوسیمای خراسان رضوی گفت: قانون ساماندهی مد و لباس که در سال 85 تصویب شده است و اداره ارشاد نتوانسته است نیاز پوشاک مشهد که پایتخت معنوی ایران است را تامین کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی افزود: برگزاری نمایشگاه مد و لباس در یک مدت زمان خاص نمی‌تواند فرهنگ حجاب و عفاف را در مشهد نهادینه کند.

وی اظهار کرد: برخی موارد از این قانون بعد از گذشت 17 سال هنوز به مرحله اجرا نرسیده یا در حال اجرا است.

ارجاعی ادامه داد: در این قانون برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی فرهنگی هنری طراحان پارچه و لباس کشور در غالب حمایت از ساختار مناسب از جمله تشکیل خانه طراحان و ایجاد نمایشگاه دائمی پارچه و لباس ایرانی اسلامی یا موزه و نگارخانه تعیین شده است که تاکنون کاری انجام نشده است.

فعالیت 264 طراح مد و لباس در خراسان رضوی

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در گفتگوی ویژه صداوسیمای خراسان رضوی گفت: بعد از ابلاغ قانون مد و لباس 264 طراح مد و لباس در خراسان رضوی شناسایی شدند.

یوسف امینی افزود: در سال 1386 قانون ساماندهی مد و لباس تصویب شد که برای این قانون ما دیر به فکر افتادیم و وقتی این قانون را تصویب کردیم برخی آسیب‌ها در جامعه به‌وجود آمده بود.

وی بیان کرد: موضوع حجاف و عفاف و ساماندهی مد و لباس یک کارگروه و تیمی است که به‌لحاظ قانون مسائل خوبی تصویب شده است و هدف نهایی این قوانین نیز این بوده که با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نهادینه شود.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: بعد از اینکه قانون مد و لباس ابلاغ شد دبیرخانه‌ای در اداره کل تصویب کرد، کارشناسانی برای این موضوع گذاشته شده که در اولین قدم این کارشناسان توانستند 264 نفر طراح مد و لباس که به‌صورت تخصصی در این زمینه آموزش دیده‌اند یا آموزشگاه دارند و کار می‌کنند.

امینی افزود: خراسان رضوی از استان‌هایی است که به‌لحاظ فرهنگ بومی تنوع لباس بسیار گسترده‌ای دارد.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها