۴۵۰۰ مراجعه به درمانگاه‌های مدینه منوره/ حال زائران ایرانی خوب است

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره درباره تعداد مراجعات به درمانگاه‌های این مرکز گفت: از ۱۶ تیرماه تاکنون ۴۴۹۹ نفر به سه درمانگاه زائران ایرانی در این شهر مراجعه کرده‌اند و خوشبختانه مشکل و بیماری خاصی نبوده است.

۴۵۰۰ مراجعه به درمانگاه‌های مدینه منوره/ حال زائران ایرانی خوب است

به گزارش خبر فوری ، رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره درباره تعداد مراجعات به درمانگاههای این مرکز گفت: از ۱۶ تیرماه تاکنون ۴۴۹۹ نفر به سه درمانگاه زائران ایرانی در این شهر مراجعه کردند و خوشبختانه مشکل و بیماری خاصی نبوده است.

وی افزود: ازاین تعداد ۱۰۳۱ نفر به درمانگاه تخصصی و بقیه به درمانگاه عمومی مراجعه کردند و اغلب مراجعات هم به دلیل دردهای عضلانی ،آلرژی، سرماخوردگی، تشدید بیماری قلبی و ...بوده است.

به گفته وی، در طول حج ۹۸ درمانگاه‌ها در سه هتل راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه و یک مطب در هتل بهاءالدین در ضلع شمالی حرم نبوی، فعال خواهد بود.

وی افزود: بخش‌های مختلف درمانگاه‌های مستقر در این سه هتل به صورت شبانه روزی و مطب ۱۶ ساعته آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی هستند.

روستا، تعداد کادرپزشکی مدینه منوره را ۵۴ نفرشامل پزشک عمومی و متخصصین طب اورژانس، زنان، قلب، اعصاب و روان ، تکنسین دارویی و پزشک اعزام (عرب زبان)، جهت هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان‌های سعودی و همچنین پرستار ذکر کرد و توضیح داد: در درمانگاه‌ها سرم تراپی و تزریقات نیز برای زائران انجام می‌شود.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه گفت: ۴ دستگاه آمبولانس هم برای اعزام بیماران تدارک دیده شده است.

وی افزود: در صورتی که بیماری نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی داشته باشد، با هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان، جهت رسیدگی و درمان به بیمارستان‌های مدینه انتقال می‌یابد و تاکنون ۳۵ بیمار خدمات پاراکلینیکی از بیمارستان‌های کشور میزبان دریافت کردند.

وی ادامه داد: یک زائر ایرانی که بدلیل مشکلات گوارشی در بیمارستان سعودی بستری شده بود امروز مرخص شد و مشکل و بیماری حادی گزارش نشده است.

روستا افزود: خدمات پزشکی به زائران عزیز تا آخرین روز حضور آنها در مدینه ادامه خواهد یافت و امیدواریم شاهد صحت و سلامت زایران باشیم.

این گزارش حاکیست، رئیس و اعضای ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه همچنین امروز با آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت در محل ستاد مدینه دیدار کردند.

آقای رشیدیان در این دیدار از خدمت کردن به مهمانان پیامبر خدا بعنوان توفیقی بزرگ یاد کرد و گفت: شما که با نیت خدمت به این سرزمین مشرف شدید؛ بدانید کاربسیار مهمی انجام می‌دهید که با جان و سلامتی زائر ارتباط دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال موسم حج شرایط خاصی دارد، متوسط سن زائران ایرانی را ۵۶ سال ذکر کرد و افزود: شما در یک کشور خارجی کار می‌کنید و انتظار از شما بیش از حد عادی است لذا به نحوی عمل کنید که مکمل هم باشید.

این گزارش حاکی است در ابتدای این دیدار دکتر روستا درباره فعالیت ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه گزارش داد و گفت: زائران ایرانی در صحت و سلامت بسر می‌برند.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها