جواد حسینی برای وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهد شد

از شواهد و قراین برمی‌آید جواد حسینی به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهد شد.

جواد حسینی برای وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهد شد

به گزارش خبر فوری ، اسدالله عباسی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به اداره وزارت آموزش و پرورش توسط سرپرست بیان کرد: اگرچه مدارس در فصل تابستان تعطیل است ولی زمان حساسی برای آمادگی به منظور شروع سال تحصیلی جدید، آغاز ثبت‌نام‌ مدارس، توزیع معلمان در مناطق مختلف کشور به شمار می‌رود.

نماینده املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرپرست وزارتخانه اختیارات تام ندارد و مجبور است بخشی از کارها را معوق بگذارد، ادامه داد: به رییس جمهور پیشنهاد می‌شود تا قبل از پایان مرداد ماه و تعطیلی دوم مجلس در شهریور ماه، گزینه پیشنهادی خود برای وزارت آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند تا پس از تعیین وزیر مربوطه در مجلس او بتواند در شهریور ماه به مسائل مربوط به آموزش و پرورش بپردازد.

وی درباره گزینه احتمالی رییس جمهور نیز گفت: آنگونه که از شواهد و قراین برمی‌آید جواد حسینی که اکنون سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارد، به عنوان گزینه پیشنهادی رییس جمهور معرفی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه دولت معرفی گزینه وزارت را تا پایان وقت قانونی به تاخیر خواهد انداخت تا مجلس را ناچار به تایید کند، توضیح داد: مجلس حتما بر اساس عقلانیت و به دور از هر گونه نگاه احساسی در این موضوع رفتار خواهد کرد و از رییس جمهور نیز انتظار داریم تمام جوانب را در نظر گیرد.

براساس این گزارش، سید محمد بطحایی 16 خرداد ماه از تصدی وزارت آموزش و پرورش استعفا داد که از سوی رئیس جمهوری نیز پذیرفته شد و پس از آن سید جواد حسینی به عنوان سرپرست جدید آموزش و پرورش انتخاب شد.

به موجب تبصره 2 ماده 206 آئین نامه داخلی مجلس، چنانچه وزارتخانه‌ای به هر دلیل وزیر نداشته باشد رئیس جمهور موظف است حداکثر قبل از سه ماه فرد یا افراد دیگری را برای اخذ رأی به مجلس معرفی کند.

منبع: خانه ملت

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها