سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت واقعی دلار کمتر از نرخ کنونی است

حسینی شاهرودی گفت: رئیس جمهور اعلام کرد که رقم واقعی دلار کمتر از ۱۰ هزار تومان است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: قیمت واقعی دلار کمتر از نرخ کنونی است

به گزارش خبر فوری و به نقل از خانه ملت، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود دلار به کانال ۱۱ هزار تومانی گفت: تمام کارشناسان اقتصادی می‌دانند که قیمت واقعی دلار نرخ کنونی نیست و می‌تواند بیش از این کاهش یابد و مسئولان اقتصادی دولت نیز این موضوع را اعلام کرده‌اند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شخص رئیس جمهور اعلام کرد که نرخ واقعی دلار زیر ۱۰ هزار تومان یعنی بین ۷ تا ۸ هزار تومان است، افزود: چالش‌های اقتصادی، تصمیم گیری‌های خلق الساعه، بخشنامه‌های مکرر و عدم ثبات در وضعیت حوزه‌های اقتصادی دولت از جمله بانک مرکزی سبب این چالش‌ها در طی دو سال اخیر شد.

وی با اشاره به تلاش سوداگران برای ممانعت از ریزش قیمت دلار، ادامه داد: به تازگی شاهد ثبات در سیاست‌های بانک مرکزی بودیم، چرا که حرکاتی که در جهت شناور کردن نرخ ارز و بازار متشکل ارزی صورت گرفته، توانسته ثبات ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: د

حسینی شاهرودی با بیان اینکه دولت هنوز سوار بر بازار متشکل ارزی نشده است تا بتواند ارز را از طریق این بازار عرضه کند، تاکید کرد: ارزی که از سوی بانک مرکزی به بازار تزریق و همچنین ارزی که از سوی صادرکنندگان خرد و کلان در بازار متشکل ارزی عرضه می‌شود در قیمت‌ها تاثیرگذار است و هر تولیدکننده و مصرف‌کننده دلار دیگری می‌توانند در بازار متشکل ارزی فعال باشند.

قطعا شاهد افت شدیدتر قیمت ارز در بازار خواهیم بود

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات اولیه برای تشکیل بازار متشکل ارزی صورت گرفته و ساز و کار آن در حال فراهم شدن است، افزود: در حال حاضر بازار ارز به سمت ثبات و پیدا کردن قیمت واقعی خود حرکت می‌کند و استنباط ما این است که اگر این بازار شکل بگیرد و با شفافیت در عرضه و تقاضا همراه باشد قطعا شاهد افت شدیدتر قیمت ارز در بازار خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: خانه ملت

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سرگلی
    0

    به نظر من دلاربین 10تا13تومان در دوره ریاست حسن در نوسان باشه.وتادوسال آینده خدابزرگه..فقط خدا کنه ایندفعه یک آدم باشعوروخداترسی رییس جمهوربشه مثل آقای رییسی که بتونه مملکت اداره کنه یاحق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها