طبخ روزانه ۲۰ هزار پرس غذا برای زائران مدینه قبل

مدیرکل تغذیه وتدارکات حج، عمره وعتبات از طبخ روزانه ۲۰ هزار پرس غذا برا زائران ایرانی درمدینه منوره خبر داد و گفت: به طور متوسط در هر وعده نهار و شام ۱۰ هزار وعده غذا بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته متناسب با ذایقه و شرایط زائران پخت می‌شود.

طبخ روزانه ۲۰ هزار پرس غذا برای زائران مدینه قبل

به گزارش خبر فوری و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مهران فرشید مدیرکل تغذیه وتدارکات حج، عمره وعتبات در خصوص برنامه تغذیه زائران در حج افزود: در دو آشپزخانه زین در شمال شرق و آشپزخانه دخیل در جنوب غربی مدینه امسال خطوط برنج، خورشت، کباب، سوپ و آماده سازی برای پخت غذای زائران ایرانی فعال شده اند و در کنار آن سردخانه و انبار نگهداری اقلام مورد نیاز و توزیع نیز پیش بینی شده است.

این مسئول در سازمان حج وزیارت با تاکید براینکه اولویت فعالیت‌ها طبخ غذای با کیفیت، سالم و بهداشتی است، افزود: در هر آشپزخانه ۲۷ نیروی مجرب ایرانی مسئولیت پخت و توزیع غذا را بعهده دارند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های فعال در این مراکز از میان افراد مجرب انتخاب شده اند، اظهار کرد: این افراد امسال از بین حدود ۸۰۰ متقاضی که شرایط عمومی را داشتند و در مصاحبه پذیرش و دوره آموزشی را طی کردند انتخاب و اعزام شدند.

به گفته وی، مالکان این آشپزخانه‌ها به سفارش سازمان حج وزیارت بهترین تجهیزات روز را خریداری و نصب کرده اند که موجب ارتقاء کیفیت و بهبود فرآیند طبخ غذا شده است.

وی با اشاره به اینکه تنوع غذایی براساس گزارش‌ها و ارزیابی‌های کارشناسی شرایط سال قبل و نظرسنجی‌هایی که هر سال انجام می‌شود تدوین و در برنامه غذایی زائران گنجانده شده است، ادامه داد: علاوه بر پخت غذای رژیمی، صبحانه گرم نیزدر این برنامه پیش بینی شده که در هفته سه بار پخت و توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: نیرو‌های دو آشپزخانه زین و دخیل معمولا از ساعت ۳ بامداد تا ۵ بعدازظهر درگیر پخت و توزیع غذا می‌شوند و در عین حال، روند فعالیت در این دو آشپزخانه بسیار منظم و روان است.

فرشید گفت: روزانه ۲۰ دستگاه خودرو حمل غذا که در هرکدام ۱۲ هیتر برقی قرار گرفته و در هر هیتر نیز غذای حدود ۵۰۰ نفر نگهداری می‌شود غذای آماده شده در آشپزخانه‌ها را به بیش از ۲۰ هتل محل استقرار زائران ایرانی و کارگزاران حج در مدینه، منتقل می‌کنند.

وی افزود: توزیع غذای ظهر از ساعت ده صبح و توزیع غذای شب از ساعت ۵ بعداز ظهر با رعایت شرایط بهداشتی انجام می‌شود.

وی در مجموع کل نیرو‌های گروه آشپزی اعزامی به عربستان را بیش از ۳۲۰ نفر ذکر کرد و گفت: بیش از ۲۶۰ نفراز آن‌ها در دو آشپزخانه ابوجدایل و الافندیه در مکه مستقر می‌شوند که به ترتیب حداکثر ۷۰ هزار و ۲۰ هزار پرس غذا در هر وعده پخت می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها