توضیح پنتاگون درباره سرنگونی یک پهپاد در تنگه هرمز

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، اخبار منتشرشده درباره هدف قرار گرفتن یک پهپاد را - که پیش‌تر ترامپ ادعای ایرانی بودن آن را مطرح کرده بود - تأیید کرد.

توضیح پنتاگون درباره سرنگونی یک پهپاد در تنگه هرمز

جاناتان هافمن - سخنگوی پنتاگون - در این باره مدعی شد: حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی، ناو باکسر در آب‌های بین‌المللی قرار داشت که در حال انجام یک ترانزیت برنامه‌ریزی شده در محدوده، در تنگه هرمز بود.

او ادامه داد: یک هواپیمای بدون سرنشین در محدوده‌ای تهدیدآمیز به باکسر نزدیک شد. این ناو اقدامی تدافعی علیه این پهپاد به عمل آورد تا از تأمین امنیت باکسر و خدمه‌اش اطمینان حاصل شود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به ایرانی بودن این پهپاد اشاره‌ای نکرده است.

پیش‌تر، دونالد ترامپ ادعا کرد که یک ناو نیروی دریایی آمریکا یک پهپاد ایرانی را در قالب «اقدامی تدافعی» ساقط کرده است.

ترامپ اظهار کرد، ناو یواس‌اس باکسر (ال‌اچ‌دی-۴) پنج‌شنبه این پهپاد «ایرانی» را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که چهار هفته پیش، ایران یک پهپاد جاسوسی آمریکا را پس از آن که این پهپاد حریم هوایی کشورمان را نقض کرد مورد هدف قرار داد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مشتی
    0

    ،،،احتمالاً این پهپاد هم از پایگاه نظامی امریکا در امارات بلند شده بود ؟!؟!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      نمیدونم آیا این آمریکا ییها اینو میخونند در هر صورت اگر شما بتوانید در این زمان پهباد ایران را بزنید تازه میشوید مثل 35 سال پیش ایران که ما این فناوری ها را که نداشتیم اما حالا به لطف خدا و تلاش برادران وهموطنان عزیز باید در خواب ببینید که بتوانید پرنده ایرانی را بزنید الهم ا حفظ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

  • امید ایمانی
    0

    ترامپ در توهم است یعنی اصلا همه امریکاییهای ترسو و بزدل در توهم هستن این انسانهای مغرور و خودخواههر گاه بصورت جدی در مقابلشان ایستادگی شود شک نکنید تا بی نهایت عقب نشینی میکنن و چنان ماست مالی میکنن که انگار پیروز همه میادین هستن خداوند شر این جنایتکاران ی شرف را به خودشان برگرداند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها